Lider zmian na rynku energii

Zapotrzebowanie na energię z roku na rok wzrasta. Jak oszacowała Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA), światowy popyt do 2035 r. na samą energię elektryczną wzrośnie o 40 proc. Popyt tworzą przede wszystkim przedsiębiorcy zaopatrujący się w prąd na kilka lat do przodu. Jak widać, to rynek bardzo perspektywiczny i dobry czas dla spółek takich jak Energia Dla Firm, która jako lider na rynku zmian sprzedawców energii elektrycznej sprzedaje prąd do co piątego przedsiębiorstwa, które na taką zmianę się zdecydowały. Po czterech latach działalności obsługuje ponad 38 tys. punktów poboru energii, a ubiegły rok zamknęła niebagatelnym, ponad 300 milionowym przychodem.

 

Sukces nie powoduje, że spoczywają na laurach. Firma planuje pozyskanie kolejnych 100 tys. klientów do 2016 roku. A to nie wszystko.

 

Rozmowa z Piotrem Ostaszewskim, prezesem zarządu Energii Dla Firm Sp. z o.o


piotr_ostaszewski_4_800

Można powiedzieć, że sukcesu można się uczyć od Was. Jaki jest przepis na tak dynamiczny rozwój?

 
Rzeczywiście w Energii Dla Firm dzieje się dużo dobrego. Restrukturyzacja firmy, którą rozpoczęliśmy w 2013 roku od samego początku przynosi spodziewane efekty. Bardzo silny dział handlowy, w którym zatrudniamy ekspertów-doradców doskonale znających rynek energii elektrycznej i gazu, jest trzonem naszej działalności, wspieranym przez pozostałe jednostki.

 

Planujemy targety sprzedażowe, ale nie pozyskujemy klientów za wszelką cenę. Mimo to, z miesiąca na miesiąc przebijamy własne sukcesy i coraz wyżej podnosimy sobie poprzeczkę. Takie rezultaty to wynik profesjonalnego podejścia do klientów, dla których jesteśmy prawdziwym partnerem w biznesie.


Stawiamy nie tylko na osiąganie rezultatów sprzedażowych energii elektrycznej czy gazu. Ważne jest tu bowiem całe spektrum doradztwa w zakresie kompleksowej optymalizacji kosztów, które oferujemy poza obniżeniem stawki za kilowatogodzinę np.: audyt energetyczny, optymalizacja grupy taryfowej unikanie kar za przekroczenie mocy biernej, itp. tak, aby rachunki były mniejsze a uzyskane w ten sposób oszczędności jak największe. Zainwestowaliśmy w zespół ekspertów, których wiedza i doświadczenie wyróżniają nas na tle konkurencji, i takie  niestandardowe podejście do usługi sprzedaży energii jest doceniane przez klientów.

Sprzedając przedsiębiorcom energię elektryczną, na której oszczędzają z nami nawet 15-20 proc., oferujemy także bezpłatną optymalizację kosztów dystrybucji energii. Taka rzetelna analiza profilu działalności przedsiębiorstwa, sezonowości zużycia energii w firmie generuje dodatkowe 10-20 proc. oszczędności. Pokazujemy wszystkim, którzy szukają oszczędności w swoich firmach, że warto jest rzetelnie przyjrzeć się rachunkom za energię elektryczną. Uczymy racjonalizować koszty prowadzenia biznesu, których opłaty za prąd  stanowią sporą ich część.


Co może wykazać oferowana przez Energię Dla Firm optymalizacja?

 
Wiemy, że nasi klienci poszukują skutecznych rozwiązań, przynoszących realne korzyści w postaci zaoszczędzonych kwot. Nasi handlowcy wnikliwie analizując sytuację energetyczną firmy, potrafią ocenić czy np. w danym przedsiębiorstwie wystarczy jedynie zmiana grupy taryfowej, by koszty energii spadły, czy należy skupić się na obniżeniu mocy umownej. Czasem warto po prostu zainwestować w mniej energochłonne oświetlenie, czy wskazać pracownikom, by zwracali uwagę na niepotrzebnie włączone urządzenia. Taka kompleksowość usług pozwala nam na zaproponowanie bardzo sprofilowanych rozwiązań, które w rezultacie przyniosą realne oszczędności.


W firmach jakiego typu sprawdzają się proponowane przez Was rozwiązania, czy zaprojektowane są na potrzeby przedsiębiorstwa o dużym poborze energii, czy może bardziej dla mikroprzedsiębiorstwa?

 
Nasze rozwiązania dopasowujemy indywidualnie do potrzeb każdej firmy. W naszym portfolio klientów mamy już ponad 38 tysięcy punktów odbioru energii. Z naszej oferty korzystają tak naprawdę wszyscy. Poczynając od dużych przedsiębiorstw produkcyjnych z dużym parkiem maszynowym, poprzez jednoosobowe firmy, aż po jednostki samorządowe– m.in. miasto Radom, które od lipca ub. r. jest naszym klientem. Wśród prestiżowych, rozpoznawalnych obiektów możemy pochwalić się umową m.in. z Pałacem Kultury i Nauki, Kopalnią Soli Wieliczka, Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu.

 

Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z faktu, że w Polsce obecnie największym obszarem do zagospodarowania jest segment MSP i to przede wszystkim z myślą o tych podmiotach budujemy naszą ofertę. W grupie taryfowej C (dla odbiorców zasilanych z sieci niskiego napięcia, wynoszącego nie więcej niż 1kV) mamy już 20 proc. udział w rynku TPA. Naszym planem jest pozyskanie 100 tysięcy nowych klientów w tej grupie do końca 2016 roku. Bardzo cieszy nas, że coraz więcej firm wybiera nas na swojego sprzedawcę,  zwłaszcza, że bardzo często jest to skutkiem rekomendacji pochodzących od obecnie obsługiwanych przez nas  przedsiębiorców.


Macie Państwo bardzo śmiałe plany – sto tysięcy to spore wyzwanie. Jak wyglądają wasze prognozy na najbliższy czas?

 
W 2013 roku przekroczyliśmy już 300 milionowy przychód. Bieżący rok chcemy zamknąć dużo wyższym przychodem na poziomie 400 mln zł i pewnie zmierzamy ku osiągnięciu tego celu.  Rosnące zaufanie do zmiany sprzedawcy oraz rosnąca świadomość wśród polskich przedsiębiorców odnośnie optymalizacji kosztów utrzymania firmy pozwala nam na sięganie tak wysoko. Myślę, że nie są to wygórowane oczekiwania, obserwując dynamikę rynku, prognozujemy, że w ciągu najbliższych 2 lat sprzedawcę prądu zmieni ok. 300 tys. firm  jestem naprawdę spokojny o ten wynik.


Jak w takim razie wygląda rynek gazu? Czy tu również można snuć tak optymistyczne prognozy? Jak wyglądają wasze wyniki?

 
Tak, ten rynek również jest bardzo perspektywiczny. Mając świadomość tego, ze około 70 proc. zapotrzebowania na gaz w Polsce przypada na odbiorców biznesowych, weszliśmy pewnie w ten obszar i zbudowaliśmy ofertę uszytą na miarę potrzeb przedsiębiorców z sektora MSP. Nasz debiut przypadł na listopad ubiegłego roku. Niedługo po tym, już w pierwszym kwartale 2014 r podwoiliśmy wolumen sprzedaży błękitnego paliwa.
 

 

Włączyliśmy gaz do naszego portfolio, ponieważ zgodnie z naszym założeniem chcemy oferować najlepsze i najbardziej kompleksowe rozwiązania energetyczne na rynku. Mały Trójpak Energetyczny pozwolił nam na działania w tym obszarze i ubieganie się o koncesję na sprzedaż gazu, z czego skorzystaliśmy. Jak pokazują wyniki, było to dobre posunięcie. Mimo że trzon naszej działalności nadal stanowi sprzedaż energii elektrycznej, stawiamy na rozwój elastycznego portfela usług, który przynosi nam wymierne efekty w postaci pozyskiwania nowych klientów w obszarze odbiorców gazu jak i energii elektrycznej. Przypomnijmy, że jeszcze w 2011 roku na zmianę sprzedawcy zdecydowało się zaledwie 21 tysięcy polskich firm. Rok później liczba ta potroiła się a trend zwyżkowy trwa do dziś i jest coraz wyraźniejszy.


Kiedy porównamy Polskę z rynkami Europy Zachodniej  mogę śmiało powiedzieć, że ta tendencja będzie się utrzymywać i przez kilka najbliższych lat. Co za tym pójdzie rozwój branży i tym samym konkurencji. Nowe firmy sprzedające energię mają bardzo utrudnione zadanie, ich szanse na konkurowanie z takimi podmiotami jak choćby Energia Dla Firm są niewielkie. Wypracowane przez nas modele sprzedaży, systemy IT, specjalistyczne doradztwo i produkty opracowane na podstawie zdobytego doświadczenia i kilkuletniej obecności na rynku zdobyły już uznanie klientów. Dowodem na to jest między innymi znak Najwyższej Jakości QI 2014, przyznany nam przez kapitułę konkursu.

 


 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
43%
57%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.