Liczy się już nie tylko pensja, ale także benefity

Wraz z nadejściem rynku kandydata, rozpoczęła się walka o pracowników. Aby zdobyć dobrego pracownika, firmy nie mogą tylko oferować wysokiej pensji. Rozbudowane świadczenia pozapłacowe, tak zwane benefity, które do niedawna były traktowane jako dodatek do pensji dla wybranych pracowników, teraz stały się standardem.

 

Obecnie poza pakietami zdrowotnymi, kartą Multisport czy  dofinansowaniem kursów językowych, pożądane są rozmaite propozycje, takie jak specjalistyczne szkolenia i certyfikaty, dodatkowe ubezpieczenia na życie, czy  elastyczna forma pracy. Coraz częściej pracownicy, szczególnie z pokolenia Millenialsów. oczekują możliwości pracy zdalnej co najmniej raz w tygodniu.

 

Najbardziej rozbudowaną ofertę benefitów mają firmy z branży SSC/ BPO i IT, czyli sektorów, które borykają się od lat z deficytem pracowników. Specjaliści od IT chcą się przede wszystkim szkolić. Nie wyobrażają sobie też pracy wyłącznie z biura. Specyfika realizowanych przez nich zadań umożliwia pracę zdalną.

 

Pracownicy centrów biznesowych i centrów usług wspólnych (SSC/BPO), szczególnie ci znający niszowe języki obce, mają podobne oczekiwania jak kandydaci z sektora IT. Liczą też na dodatkowe ubezpieczenia, w tym również dla członków rodzin, czy na program emerytalny. Są zainteresowani dofinansowaniem wyjazdów wakacyjnych, miejscami parkingowymi, dodatkowymi dniami wolnymi, a także zniżkami na produkty pracodawcy czy zapewnieniem opieki dla dziecka.

 

Na rynku finansowym kandydaci, poza standardowymi benefitami, wskazują przede wszystkim na dofinansowanie do szkoleń, program emerytalny i ubezpieczenie na życie,  rzadziej na home office.


W instytucjach takich jak banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy firmy consultingowe możliwość pracy zdalnej zależy od zajmowanego stanowiska. Pracownicy odpowiedzialni za księgowość, sieć sprzedaży czy reprezentujący dział analiz i ryzyka, mają ograniczone możliwości pracy zdalnej.

 

Poza benefitami dla kadry pracowniczej bardzo ważna jest kultura pracy. Według badania LinkedIn, na rynku amerykańskim aż 70% specjalistów nie chciałoby pracować w prestiżowej firmie, jeśli panowałaby w niej zła atmosfera i  nieprzyjazna kultura organizacyjna; 65% z nich wskazało, że wolałoby otrzymywać niższą pensję niż pracę w toksycznym środowisku.


Wypowiedź: Anna Kulawiak, SSC/BPO Recruitment Manager z agencji rekrutacyjnej People

 

 

Tagi: Praca,Pracownik,
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
55%
45%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.