Młodzi na wakacjach dzielą się płatnościami, zdjęciami i… danymi

Dwie trzecie Millenialsów (red. Millennials - ang.)na całym świecie przyznaje, że kierunek kolejnego wyjazdu wybierają zainspirowane postami w mediach społecznościowych[1].

 

 

Co czwarta osoba w wieku 18-35 lat korzysta z szybkich przelewów online do rodziny i przyjaciół, aby pokryć wakacyjne wydatki[2].
50 proc. konsumentów wskazuje nadużycia finansowe jako największą przeszkodę w korzystaniu z nowych metod płatności, a 48 proc. wyraziło obawy związane z wykorzystaniem ich danych[3].

 

Przedstawiciele pokoleń Millenialsów i Z wybierając się na wakacje chcą przede wszystkim poznać nowe miejsca i poszerzyć wiedzę o nich (odpowiednio 50 proc.  i 55 proc.) lub o sobie samych (45 proc. i 47 proc.).  Nie mniej ważna jest potrzeba relaksu i odstresowania się – w przypadku obu grup niemal połowa z nich (47 proc.) wybiera ten, najbardziej tradycyjny, powód wyjazdu[4].

 

Widzę zdjęcie znajomego z uroczego miejsca? Klik! – lot zarezerwowany. Kolejny klik – nocleg również gotowy. Kolejny – to już odgłos migawki robiącej zdjęcie, które zaraz opublikuję na Instagramie. Internet pokazał nam, konsumentom, że wystarczy kilka kliknięć i można mieć świat na wyciagnięcie ręki – niezależnie czy mówimy o zakupach online z małego sklepiku na przedmieściach Marakeszu czy szybkim wypadzie ze znajomymi do Mediolanu. Teraz chcemy równie szybko i bezstresowo podróżować, kupować i doświadczać, a do tego nieustannie dzielić się tym ze znajomymi. Rozwój narzędzi płatniczych online umożliwia nie tylko szybkie opłacenie noclegu lub lotu, ale również odzyskanie pieniędzy w razie, gdyby coś poszło nie tak.



Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager PayPal w Europie Środkowo- Wschodniej

Niemalże 90 proc. amerykańskiego Pokolenia Z przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich plany wyjazdowe[5]. Globalnie 6 na 10 Millenialsów wybiera cel podróży, biorąc pod uwagę to, jak łatwo uda im się przekuć doświadczenie w popularny post na Instagramie[6]. To często oznacza rezerwację lotów czy noclegu bardzo spontanicznie, gdzie płatność jest tylko dodatkiem, który musi być jeszcze szybszy i wygodniejszy. To właśnie potwierdza badanie przeprowadzone przez PayPal – ponad 30 proc. w wieku 16-35 używa aplikacji mobilnych w celu realizacji szybszych transakcji[7].
Łatwe zakupy, łatwe łupy (dla oszustów)

Mimo rosnącej świadomości konsumentów odnośnie własnego bezpieczeństwa, na wakacjach wciąż nie brakuje sytuacji, w których mniej lub bardziej świadomie narażamy się na niebezpieczeństwo. Aż 65 proc. pasażerów linii lotniczych chętnie udzieli dodatkowych informacji o sobie (podając np. adres docelowy, cel podróży, czy udostępni zdjęcia)[8], aby ułatwić sobie podróż, np. przyśpieszając proces odprawy i późniejszego wejścia na pokład samolotu. Co więcej, 67 proc. hoteli na całym świecie ma problemy z ochroną danych osobistych klientów[9], zarówno w kontekście informacji o szczegółach noclegu, jak i o numerach kart płatniczych. Rezerwując więc nocleg czy transport w trakcie wakacji, warto pamiętać o rozwiązaniach oferujących ochronę kupujących, zwłaszcza w sytuacji szybkiego przelewu.


Wspólne wyjazdy i wieczne długi

Szybkie decyzje o wspólnym wyjeździe choć często dają niesamowite przygody i wspomnienia, równie często mogą stać się powodem niejednego konfliktu. Rezerwacja noclegu czy kupienie biletów lotniczych dla całej grupy zwykle nie jest kłopotem, ale odzyskanie długu – już tak. Jak wynika z raportu PayPal, 15,3 proc. Polaków ma problem z odzyskaniem pieniędzy po pożyczeniu ich znajomym lub rodzinie[10]. Brak możliwości oddania pieniędzy w łatwy i prosty sposób, bez konieczności szukania bankomatu czy numeru konta bankowego w historii konwersacji grupowej, są najczęstszymi powodami niezwracania pieniędzy.


Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, warto nie tylko korzystać z zaufanych form płatności, ale również należy pamiętać, aby przejrzeć opinie o hotelu czy lotnisku. Warto także pamiętać, że przygotowanie do podróży to nie tylko wykupienie biletów na przejazd i noclegu.


Marta Piorun

 

[1] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[2] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
[3] Paysafe, Lost in Transaction: Payment Trends 2018
[4] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller
[5] Expedia & Future Foundation, Millennial Traveller Report
[6] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[7] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
[8] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018
[9] Symantec, internal data
[10] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół

 
Więcej informacji o PayPal: https://www.paypal.com/pl/home
Informacja finansowa PayPal: https://investor.paypal-corp.com

 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.