Firma Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie otrzymała tytuł Dobry Pracodawca 2022, będący potwierdzeniem statusu przedsiębiorstwa jako solidnej, wrażliwej na potrzeby zatrudnionych w niej osób organizacji, z którą warto się związać i współpracować.
Coca-Cola HBC jest strategicznym partnerem The Coca-Cola Company. Obecna w 29 krajach, zajmuje się produkcją, dystrybucją i sprzedażą napojów gazowanych najbardziej znanych marek, takich jak: Coca-Cola, Fanta, Sprite czy Kinley. Portfolio firmy budowane jest z myślą o konsumencie i jego zróżnicowanych gustach, dlatego w ofercie Coca-Cola HBC można znaleźć napoje na każdą porę dnia i okazję – od wody i soków, przez mrożone herbaty i napoje energetyzujące, po kawę i alkohole wysokojakościowe. Portfolio Coca-Cola HBC jest jednym z najmocniejszych, najszerszych i najbardziej elastycznych w branży napojów, a struktura firmy oraz zróżnicowanie rynków zapewnia pracownikom cenne i wszechstronne doświadczenie.Polska, Litwa, Łotwa oraz Estonia tworzą jednostkę biznesową w ramach międzynarodowej grupy Coca-Cola HBC.
To właśnie Polska i Kraje Bałtyckie poddały się weryfikacji, uczestnicząc w Programie Liderzy Społecznej Odpowiedzialności.Kapituła konkursu, by wyłonić laureatów, poddaje analizie kluczowe z perspektywy pracowników aspekty działalności firmy jako pracodawcy. Program ma na celu upowszechnić w działających na terenie Polski firmach i instytucjach działania propracownicze i promować takie wartości jak budowanie pozytywnej atmosfery wewnątrz organizacji oraz tworzenie trwałych relacji z kontrahentami.
Pielęgnowanie potencjału pracowników jest jednym z filarów działalności Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie. Kapituła konkursu doceniła szeroki wybór programów rozwojowych i szkoleń, a także dbałość o planowanie i realizację ich aspiracji zawodowych. Programy mentoringowe i rozwojowe, platforma e-learningowa czy obowiązkowe sesje szkoleniowe, podnoszące kompetencje pracowników wybranych działów to tylko niektóre z oferowanych rozwiązań. Firma dokłada wszelkich starań, aby pracownicy świadomie zarządzali swoją karierą poprzez indywidualne plany rozwojowe, nad których realizacją czuwają przełożeni oraz HR Business Partnerzy. Klarowność procesu i kryteriów regulujących kwestię wewnętrznych awansów jest ważnym elementem strategii personalnej firmy.
W kulturze organizacyjnej Coca-Cola HBC kluczową rolę odgrywa szczególna dbałość o wewnętrzne zaangażowanie i well-being. Pracownicy organizacji mogą korzystać z szerokiej gamy świadczeń dodatkowych oraz inicjatyw integrujących załogę. Poza standardowymi benefitami, firma oferuje także zniżki na swoje produkty, całodobowy dostęp do platformy pomocy pracownikom, nagrody jubileuszowe, elastyczne formy pracy, dodatkowe dni wolne, kwartalne deputaty, konkursy pracownicze, a nawet aktywności sportowe tj. bezpłatne sesje jogi. Co więcej, firma wspiera pracujących rodziców, oferując atrakcje dla najmłodszych m.in. w okresie wakacyjnym. Na szczególną uwagę zasługują weekendowe pikniki rodzinne, a także możliwość przyprowadzenia dzieci do pracy w piątek, by spędziły czas z rówieśnikami pod okiem animatora.
Coca-Cola HBC stosuje także innowacyjne oraz wysoce efektywne podejście do komunikacji wewnętrznej i regularnej informacji zwrotnej. Zautomatyzowane i zdigitalizowane metody oceny kwartalnej, pozwalają pracownikom sktutecznie zarządzać swoim rozwojem. Dedykowany system umożliwia monitorowanie postępów, a także utrzymuje komunikację między przełożonym a pracownikiem na wysokim poziomie, umożliwiając tym samym precyzyjną i adekwatną ocenę roczną.
Coca-Cola HBC prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo. Oprócz strategicznych rozwiązań, które firma wprowadza, zgodnie z zadeklarowaną „Misją Zrównoważonego Rozwoju 2025”, Coca-Cola HBC aktywnie promuje proekologiczne podejście wśród swoich pracowników. Dużą popularnością cieszą się aktywności w ramach wolontariatu, które pozwalają zespołowi Coca-Cola HBC angażować się w działania na rzecz lokalnych społeczności. Firma nieustannie poddaje się audytom i certyfikacjom, potwierdzającym wysoką jakość zarządzania zasobami. Wynikiem tych działań jest m.in. złoty certyfikat zarządzania zasobami wodnymi wydany przez Alliance for Water Stewardship, który otrzymały zakłady produkcyjne w Krakowie i Radzyminie, oraz jedyny taki w Polsce – platynowy, przyznany zakładowi w Tyliczu.
O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:
System firm Coca-Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. Z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator oraz herbaty mrożone Fuzetea. Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się także wyroby alkoholowe: wódka Potocki, wódki Nemiroff Original, Nemiroff Delicat, Nemiroff Citron, Nemiroff Pear, Nemiroff De Luxe, Nemiroff De Luxe Honey Pepper, Nemiroff De Luxe Rested in Barell, Nemiroff De Luxe Bold Orange, Nemiroff De Luxe Burn Pear, Nemiroff De Luxe Wild Cranberry oraz produkty Campari: Cinzano Prosseco, Cinzano Asti, Cinzano Pinot Chardonay, Cinzano Pro Sprits, Cinzano Dry Edition, Cinzano Rose Sweet, Cinzano Vermuth Rosso, Cinzano Vermuth Bianco i Cinzano Vermuth Extra Dry, gin Bulldog, gin Bickens, tequila Espolon Reposado oraz Blanco oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord.
Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych. Zatrudniają łącznie ponad 2 000 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 728 mln zł. 92 proc. produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74 proc. każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Coli w Polsce zostaje w kraju.