Tomasz Klimecki - Prezes Zarządu Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie
Posiadający blisko 120-letnią tradycję Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie (woj. łódzkie), nie tylko świadczy usługi finansowe na wysokim poziomie, odgrywa ważną rolę w lokalnej gospodarce, ale również wyróżnia się jako pracodawca. To bank, który stawia na rozwój swojej kadry, tworzy stabilne i przyjazne środowisko pracy, oferując szereg możliwości dla tych, którzy pragną rozwijać się zawodowo w sektorze bankowości.
Po pierwsze - stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie dynamicznie się rozwija, co potwierdza przekroczenie sumy bilansowej 2,23 mld złotych. Taki wynik świadczy o wielkości banku i solidnych podstawach prowadzonego biznesu.
RBS działa od 1907 r., zyskując zaufanie swoich klientów, o czym świadczy łączna liczba założonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, która wynosi ponad 33 tys., a także liczba członków banku, ponad 12,5 tys. Ich udziały tworzą fundusz wynoszący prawie 2,3 mln. Jesteśmy bankiem bezpiecznym o ustabilizowanej pozycji rynkowej, wyłącznie z polskim kapitałem. Na dzień koniec ub. r. fundusze własne przekroczyły 155 mln zł, a wynik brutto za 2024 r. wynosił prawie 54 mln. Dzięki takiej stabilności, pracownicy mogą liczyć na pewne warunki zatrudnienia, co w dzisiejszych czasach jest wyjątkową wartością. Posiadamy 18 oddziałów, w których zatrudniamy 193 osób, spośród których prawie 50 proc. pracuje u nas ponad 10 lat. Od pierwszego dnia pracy oferujemy stabilne zatrudnienie na umowę o pracę i terminowo wywiązujemy się ze wszystkich zobowiązań.
Po drugie – dbałość o rozwój kadry
Każdy ambitny pracownik chce się rozwijać i wspinać po szczeblach kariery zawodowej. Atrakcyjna firma to taka, która to umożliwia. Rozwój kadry przynosi obopólne korzyści. Dla pracownika jest oczekiwanym profitem, dla pracodawcy przekłada się na zysk firmy. Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie oferuje swoim pracownikom liczne możliwości rozwoju zawodowego. Wspieramy ich w podnoszeniu kwalifikacji. Każdy nowozatrudniony przechodzi trzytygodniowy proces wdrożeniowy, w trakcie którego poznaje zasady funkcjonowania banku, funkcjonujący model biznesowy, uczy się pracować na systemie operacyjnym, zapoznaje się z regulacjami i obowiązującymi przepisami. Po przejściu procesu onboardingu szybciej zaczyna pracować samodzielnie, czuje się potrzebny i mile widziany, co buduje jego pozytywne nastawienie, szybciej adaptuje się do panujących norm i wartości, buduje poczucie lojalności wobec banku.
Foto: Sala szkoleniowa
Wszystkim naszym pracownikom oferujemy dostępy do szkoleń, uczestniczą w konferencjach, forach, warsztatach, szkoleniach wyjazdowych, realizują studia podyplomowe w zakresie zarządzania ryzykiem, ESG w praktyce banku, bankowości spółdzielczej, rachunkowości bankowej, uzyskują certyfikaty w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. W 2024 r. zorganizowano ogółem aż 530 tego typu przedsięwzięć.. W ostatnich dwóch latach 85 pracowników naszego banku przystąpiło i zdało pozytywnie egzamin EFCB 3E uzyskując Europejski Certyfikat Bankowca, 32 odebrało tytuł Dyplomowanego Pracownika Bankowego, a kolejna grupa ma już przyznany tytuł i w tym roku odbierze dyplomy. W ub. r. w szkoleniach w wymiarze min. jeden raz w roku wzięło udział ponad 98 proc. pracowników. Przeznaczyliśmy na to kwotę ponad 1 mln zł.
Nasi pracownicy mogą liczyć nie tylko na wsparcie w rozwoju kariery, a także na awanse wewnętrzne, o czym świadczy fakt, że blisko 100 proc. osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, łącznie z Członkami Zarządu, zaczynało u nas pracę na niższych szczeblach zawodowych, niejednokrotnie od stażu. Dzięki rozbudowanej strukturze organizacyjnej dajemy pracownikom możliwość awansu zarówno poziomego, jak i pionowego. Bank stwarza atmosferę, w której każdy ma szansę na sukces zawodowy. Z nami pracownik ciągle się rozwija i zdobywa nowe doświadczenia, które może wykorzystać awansując na wyższe stanowisko.
Po trzecie – przyjazne środowisko pracy
Kultura organizacyjna naszego banku opiera się na współpracy, zaufaniu i szacunku. O dobrą atmosferę zabiegają wszyscy pracownicy. Nasze wartości to realne działania, relacje i atmosfera, którą budujemy każdego dnia. Jak mówi Tomasz Klimecki, Prezes Zarządu Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie: - Wierzymy w naszych pracowników, wspólnie dążymy do tych samych celów i razem realizujemy zadania. Nasz zespół to ludzie z zapałem i energią. Atmosfera wzajemnego zaufania i pozytywnego myślenia inspiruje nas do angażowania się, bo najważniejsze jest robić to co się lubi, a my lubimy swoją pracę i wiemy, że razem możemy wiele osiągnąć.
W naszym banku ceniona jest kreatywność i inicjatywa. Każdy pracownik może przedstawić swój pomysł wspierający rozwój organizacji, innowacyjność, usprawnienie pracy, a wszystkie wdrożone projekty wiążą się dodatkowymi premiami, wyróżnieniami czy możliwością awansu. Koncentrujemy się na wyznaczonych celach i wspólnie je realizujemy. Umożliwiamy organizowanie działań mających na celu wspieranie lokalnej społeczności, wszystkie akcje robimy razem, a zgrana załoga to ważny budulec dobrej atmosfery w pracy.
Po czwarte – benefity i wynagrodzenie
Nasz bank oferuje swoim pracownikom atrakcyjne wynagrodzenie oraz szereg dodatkowych benefitów. Każdy może przystąpić do ubezpieczenia grupowego oraz ubezpieczenia NNW, z których mogą również korzystać członkowie ich rodzin. Dofinansowujemy opiekę medyczną, z której również mogą korzystać zarówno pracownicy, jak i ich rodziny, wszystko na bardzo atrakcyjnych warunkach. Przyznajemy dofinansowanie do wypoczynku oraz bony pieniężne. Dzieci naszej kadry otrzymują paczki świąteczne. Pracownicy uczestniczą w spotkaniach integracyjnych, koncertach, atrakcyjnych wyjazdach. Organizujemy konkursy sprzedażowe, realizujemy projekty, wyróżniamy i nagradzamy najlepszych. Dla najbardziej zasłużonych występujemy o nadanie odznaczeń, takich jak: Srebrnej, Złotej lub Platynowej odznaki Spółdzielczej Grupy Bankowej przyznawanej przez Kapitułę Odznaczeń SGB, Srebrnej lub Złotej Honorowej Odznaki im. Franciszka Stefczyka „Za zasługi dla spółdzielczości bankowej” przyznawanej przez Kapitułę Odznaczeń KZBS, Srebrnej lub Złotej Odznaki Honorowej Krzyż Zasługi im. Ks. Piotra Wawrzyniaka „Zasłużonemu w rozwoju spółdzielczości bankowej” przyznawanej przez Kapitułę Odznaczeń KZBS. Pamiętamy też o naszych emerytach, przyznając im benefity pieniężne z okazji np. Dnia Spółdzielczości.
Wiemy, jak ważne jest dbanie o zdrowie i zdrowy styl życia, dlatego również i w tym zakresie każdego roku idziemy do przodu. W tym roku wdrożyliśmy karty Multisport, które finansujemy pracownikom w 50 proc., a przy okazji różnych świąt wręczamy zdrowe przekąski. Aktywnie bierzemy udział w wyzwaniach sportowych, do których angażujemy nie tylko pracowników, ale również naszych klientów. W ostatniej, 6. edycji Wyzwania Sportowego SGB w ub. r. wzięło udział 72 naszych pracowników, a ośmiu otrzymało nagrody w postaci medali i koszulek sportowych za pokonanie 200 km na rowerze oraz 200 km na nogach podczas trwania wyzwania.
Po piąte – odpowiedzialność społeczna
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie to instytucja, która angażuje się w życie lokalnej społeczności. Wspieramy szkoły, przedszkola, straże pożarne, koła gospodyń wiejskich. Organizujemy różnego rodzaju akcje charytatywne. Każdego roku aktywnie uczestniczymy w Szlachetnej Paczce, zbieramy żywność dla potrzebujących, a ostatnio również dla zwierząt w schroniskach. Zorganizowaliśmy wielką akcję charytatywną połączoną z ustanowieniem rekordu Guinnessa „Kilometr złotych serc”. Współuczestniczymy i samodzielnie podejmujemy wiele innych inicjatyw charytatywnych.
Poprzez takie wsparcie dbamy o rozwój regionu. W 2023 r. zajęliśmy II miejsce w XIX edycji konkursu „Bank Spółdzielczy w służbie społeczności lokalnej” organizowanego przez Krajowy Związek Banków Spółdzielczych za szczególne zaangażowanie w działalność na rzecz społeczności lokalnej.
Zrównoważoną działalność prowadzimy z uwzględnieniem naszego wpływu na środowisko naturalne. Swoje działania opieramy na trzech filarach, które zostały wyznaczone na podstawie Agendy 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju:
1) Świadomość ekologiczna przede wszystkim,
2) Odpowiedzialny partner i dobry sąsiad,
3) Zarządzamy w sposób odpowiedzialny.
Bank w ramach realizacji celów zrównoważonego rozwoju ONZ komunikuje siedem podstawowych celów:
1) Dobre zdrowie i jakość życia,
2) Dobra jakość energii,
3) Równość płci,
4) Czysta i dostępna energia,
5) Wzrost gospodarczy i godna praca,
6) Mniej nierówności,
7) Działania w dziedzinie klimatu.
Bank policzył i publikuje swój ślad węglowy z zakresu 1 i 2. Raport z kwantyfikacji śladu węglowego działalności naszego Banku został przygotowany w celu zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i identyfikacji możliwości ich redukcji oraz upublicznienia wielkości emisji. Dzięki zebranym danym możemy lepiej i precyzyjniej planować rozwój banku z jednoczesnym poszanowaniem dla środowiska.
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie to doskonały wybór dla osób szukających stabilnego, przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy. To właśnie ludzie są sercem naszego banku. Jak twierdzi Tomasz Klimecki Prezes Zarządu Banku: - Za każdą decyzją, sukcesem i działaniem stoi człowiek, dlatego podstawowym filarem naszego banku jest pracownik. Dzięki temu razem odnosimy większe i mniejsze sukcesy, razem czerpiemy z nich radość i energię do działania. Jeśli szukasz miejsca, w którym możesz nie tylko rozwijać swoją karierę, ale także czuć się częścią zgranego zespołu, Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie jest miejscem, które warto rozważyć.
![]() |
![]() |
Malwina Jurczyk,
Naczelnik Wydziału Kadr i Szkoleń,
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie