iRobot – marka, dzięki której Polacy uwierzyli w roboty sprzątające

iRobot – marka, dzięki której Polacy uwierzyli w roboty sprzątające

W naszym kraju gruntowne odkurzanie i mopowanie podłóg wykonuje już ponad pół miliona domowych iRobotów. To najlepszy dowód na to, że Polacy zakochali się w niewielkich, autonomicznych pomocnikach. Co przyczyniło się do ich rynkowego sukcesu?

Mogłoby się wydawać, że popularna Roomba jest nowinką technologiczną. Nic bardziej mylnego! iRobot zaprezentował i wprowadził do sprzedaży pierwszy model robota odkurzającego Roomba w 2002 roku. Niebagatelne znaczenie w jego opracowaniu miało doświadczenie firmy w konstruowaniu rozwiązań dla służb mundurowych i wojska. Takim urządzeniem był np. Ariel, który odpowiadał za przeszukiwanie stref przybrzeżnych pod kątem występowania materiałów wybuchowych. Zadanie to wymagało najwyższego stopnia skrupulatności i dbałości o każdy skrawek powierzchni. Nie dziwi fakt, że to właśnie jego algorytm poruszania się stanowił bazę dla tego, który inżynierowie iRobot zastosowali w pierwszym robocie odkurzającym.

Blisko 20 lat temu rynek przyjął iRobota Roomba z ogromnym entuzjazmem. Nic więc dziwnego, że firma postanowiła produkt oraz ideę robotów sprzątających rozwijać, aby dzisiejsze konstrukcje zapewniały najwyższą efektywność pracy oraz wygody. Kilkadziesiąt milionów użytkowników na całym świecie nie może się dziś mylić – na domowych iRobotach można polegać!

Za dostępność oraz popularyzację w naszym kraju robotów sprzątających amerykańskiego pioniera odpowiada firma DLF. To ona od 2004 roku jest autoryzowanym importerem i dystrybutorem iRobot w Polsce. DLF Sp. z o.o. zapewnienia polskim konsumentom najlepszej jakości obsługę przed i posprzedażową, czego corocznym potwierdzeniem jest niezależny audyt Jakość Obsługi. W jego ramach badana jest m.in. satysfakcja klientów w zakresie usługi serwisowej. Ta odbywa się w systemie door-to-door – urządzenie jest zabierane od użytkownika za pośrednictwem kuriera – aby ograniczyć zaangażowanie właściciela do minimum. Czas oczekiwania na odesłanie robota to 2-3 dni robocze. Nie bez znaczenia jest również modułowa konstrukcja robota. Sprawia ona, że użytkownik, jeżeli chce, może samodzielnie wymienić dany element, w czym pomoże przesłany przez serwis film instruktażowy dostępny na kanale YouTube.

Najważniejsze sekrety popularności i zaufania do marki iRobot skrywa technologią, która zapewnia najwyższy poziom efektywności. Firma posiada ponad 1000 patentów w zakresie robotyki, więc przybliżenie ich wszystkich jest praktycznie niemożliwe.  Możemy wymienić tu opracowany przez firmę 3-stopniowy system sprzątania, którego wyróżnikiem w skali rynku są dwie, a nie jedna, szczotki główne. Pozwalają one gruntowanie zbierać zabrudzenia ze wszystkich rodzajów podłóg. Roboty Roomba analizują w ułamku sekundy setki danych, w tym ilość zbieranych zabrudzeń. Dzięki temu, gdy wykryją większe skupiska brudu, to będą ten obszar sprzątać intensywniej.

W dzisiejszych czasach cenimy sobie wygodę. Dlatego obsługa większości iRobotów odbywa się za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne. Nazywa się iRobot HOME i stanowi istne centrum dowodzenia robotami domowymi. Jej, jak i samych robotów, zaawansowania najlepiej dowodzi fakt, że umożliwia wspólną pracę robotów Roomba i Braava. Dzięki temu zaraz po odkurzaniu w danym zakresie pomieszczeń rozpocznie się automatycznie proces mopowania.

iRobot nie tylko spopularyzował ideę domowych robotów, ale nadal wyznacza w niej trendy. Amerykański pionier domowej robotyki upowszechnił np. stacje ładująco-czyszczące w robotach odkurzających. Dzięki temu rozwiązaniu zebrane zabrudzenia są automatycznie odprowadzane do instalowanego w stacji, szczelnego worka AllergenLock, co pozwala zapomnieć o odkurzaniu na długie tygodnie.

Powodów sukcesu marki iRobot jest wiele, niemniej wszystkie sprowadzają się do faktu, że na robotach domowych tej marki można po prostu polegać przez długie lata. W tym czasie zaoszczędzą nam setek godzin, które musielibyśmy poświęcić na sprzątanie.

Dariusz Zieliński,
Rumour PR

Czytaj o EFB 2020