PKSz-E ze Złotym Godłem QI 2020

PKSz-E ze Złotym Godłem QI 2020

Ponadregionalne Konsorcjum Szkoleniowo-Egzaminacyjne znalazło się w gronie firm nagrodzonych w konkursie Najwyższa Jakość Quality International 2020 i otrzymało złote godło QI w kategorii usługi najwyższej jakości. Celem konkursu jest promocja instytucji, producentów i usługodawców a przede wszystkim wytwarzanych przez nich wyrobów i usług, a tym samym zwiększenie konkurencyjności na rynku polskim, europejskim i światowym.
 
Rozmowa z Antonim Cichockim, właścicielem
Ponadregionalnego Konsorcjum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego
 
Jak wyglądały początki działalności Konsorcjum?

Moja droga rozwoju zaczęła się praktycznie z chwilą kiedy w wieku 47 lat przeszedłem na emeryturę, kończąc tym samym moją aktywnością zawodową w placówkach edukacyjnych. W międzyczasie byłem wiceprzewodniczącym Sejmiku Województwa Podlaskiego oraz pełniłem funkcję ekspercką i reprezentatywną Sejmiku. Następnie utworzyłem Centrum Edukacyjne i zacząłem realizować pierwsze szkolenia, między innymi dla kancelarii Premiera Rady Ministrów.  Stworzyłem również jeden z największych oddziałów Polskiego Towarzystwa Informatycznego w Polsce. Obecnie, jako Konsorcjum, znajdujemy się w pierwszej trójce firm szkoleniowych w Polsce pod względem ilości przeprowadzonych egzaminów ECDL oraz w pierwszej dwudziestce podmiotów tej branży w Europie. Rozwijamy ogromną ilość projektów z samorządami, gminami czy firmami szkoleniowymi.

Co Pana firma może zaproponować potencjalnym klientom?
 
Ponadregionalne Konsorcjum Szkoleniowo-Egzaminacyjne realizuje cały wachlarz szkoleń, zaczynając od usług dla administracji publicznej, sektora BHP, dla edukacji, merytorycznych z dydaktyki czy nauki prowadzenia szkoleń online dla wykładowców i trenerów. Warto również wspomnieć o szkoleniach dla urzędników, samorządowców, księgowych oraz tych z zakresu komunikacji interpersonalnej czy grafiki komputerowej.

W każdym województwie posiadamy laboratoria ECDL oraz kadrę dydaktyczną i ze względu na kompleksowość i elastyczność w działaniu, jesteśmy w stanie zorganizować szkolenie, jakiego klient aktualnie poszukuje.

 Jak Pan ocenia sytuację branży szkoleniowej w Polsce i na świecie w obecnej sytuacji epidemiologicznej?

Wiele firm z naszej branży nie jest przygotowanych na szkolenia online, ale również nie posiada kompleksowego zaplecza merytorycznego. Prowadzenie szkoleń „face to face”, czyli stacjonarnych, znacznie różni się od tych, które mają być realizowane na odległość. Przede wszystkim konieczne jest doprecyzowanie merytorycznie materiału. Należy mieć synchronizowane komunikatory i to właśnie takie, które imitują realną współpracę. W tym zakresie zwraca się do mnie wiele firm z prośbą o pomoc. Staramy się więc być jak najbardziej elastyczni. Już w czasie pandemii prowadziliśmy dużo szkoleń dla uczniów i studentów, a obecnie przygotowujemy ofertę na jesień.

Jakie są braki w firmach wynikające z tego, że nie są w stanie w obecnej sytuacji prowadzić profesjonalnie szkoleń online?

W ostatnim czasie byłem na jednej z konferencji i zauważyłem, że firmy nie posiadają platform szkoleniowych, nie potrafią i nie mają zaplecza dydaktyków, którzy ułożyliby materiał. Najprościej jest dziś korzystać z wzorców, natomiast już tutaj należy dostosować się do potencjalnych klientów, do ich umiejętności oraz oczywiście zsynchronizować. Jest coraz więcej firm w kraju i na świecie i uważam, że zapotrzebowanie na szkolenia jest i będzie jeszcze większe. Zawsze powtarzam, że gdyby nie sytuacja z pandemią, to w niedalekiej przyszłości wyzywania stawiane firmom szkoleniowym byłyby zdecydowanie wyższe. My sami posiadamy i projektujemy wiele platform e-learningowych, w tym dla studentów i uczelni. Przede wszystkim po to, aby w lokalnym gronie wspomaganie online przynosiło określone rezultaty i służyło dobru społeczności.

Pana firma otrzymała właśnie godło  w tytule Najwyższa Jakość Quality International 2020. Czym jest dla Pana pojęcie jakości i jak realizowana jest ona Państwa w firmie?

Jakość w naszej firmie jest przede wszystkim uwarunkowana obowiązującym w centrach egzaminacyjnych Systemem Zarządzania Jakością oraz standardami w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowej, której jesteśmy członkiem. To są wyznaczniki, które głównie normalizują naszą politykę w tej dziedzinie. Wewnętrznie konsorcjum bardzo dokładnie rozpoznaje potrzeby poszczególnych uczestników i dopasowuje do nich program nauczania. Jesteśmy bardzo kreatywni i elastyczni, dlatego staramy się sprostać nawet najbardziej wymagającym potrzebom naszych odbiorców.


Rozmawiał Mateusz Moskwik

Więcej o firmie na www.konsorcjum-grajewo.pl

www.konsorcjumgrajewo.pl

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.