BP_2024

Od 30 lat tworzymy design dla pokoleń

Od 30 lat tworzymy design dla pokoleń

Meble marki Helvetia kolejny raz zostały nagrodzone prestiżowym godłem Dobra Marka - Jakość, Zaufanie, Renoma. O sukcesie brandu oraz  nowościach w jego ofercie rozmawiamy z Tomaszem Salewiczem, Członkiem Zarządu w HM Helvetia Meble Sp. z o.o. Sp. K.

Państwa marka istnieje na rynku od trzech dekad, jak zmieniały się przez ten czas trendy w branży meblarskiej?

Nasza firma jest częścią międzynarodowego holdingu meblowego – IMS Group, w swojej ofercie posiadamy obecnie 60 kolekcji produkowanych w kilkudziesięciu opcjach wykończenia. Nasze produkty importowane są do 40 krajów na świecie.
Dzieje się tak, ponieważ od 1991 roku HM Helvetia Meble z gracją łączy nowoczesny, ciekawy design z funkcjonalnością.
Staramy się wyprzedzać oczekiwania rynku, tworzyć kompleksowe aranżacje. Chcemy, aby klient, który decyduje się na zakup produktów Helvetia otrzymał od nas jak najwięcej.
Na przestrzeni tych 30 lat zmieniło się wiele, m.in. wymogi dotyczące instrukcji montażu mebli i ich pakowania, jak również sam proces projektowania. Surowce, z których produkujemy muszą spełniać inne normy w odniesieniu do tych, które wykorzystywane były wiele lat temu.

Kolekcja Evora - aranżacja sypialni

Ewoluowały również potrzeby klientów, a my się do nich dostosowaliśmy poprzez wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności, czy modyfikacji w stylu i wyglądzie poszczególnych elementów i całych kolekcji. Dodatkowo zmianie uległ sposób sprzedaży naszych produktów, która obecnie w ponad 85 proc. realizowana jest w kanale e-commerce. W związku z tym faktem, pojawiło się nowe wyzwanie w postaci odpowiedniego zabezpieczania naszych produktów w transporcie. Szczególnie narażone są tutaj kolekcje, które posiadają elementy szklane. W tym celu wprowadziliśmy odpowiednie standardy: paczki, w które zostaje zapakowany nasz mebel nie przekraczają wagi 30 kg, dzięki temu są w miarę lekkie i łatwe w transporcie i przenoszeniu, co wpływa również na szybką realizację zamówienia. Staramy się, aby opakowania były coraz bardziej ekologiczne, odchodzimy od styropianowych zabezpieczeń na rzecz tych z płyty komórkowej.

Faktycznie trzy dekady to wiele zmian realiów oraz trendów. Niezmienne pozostały jedynie nasze pasje. To one wpływają na sukces, który możemy osiągnąć jeśli będziemy do niego dążyć w przemyślany i zrównoważony sposób. Natomiast ludzie, którzy potrafią przekuć pasje w biznes, tworzą wyjątkowe rzeczy, które dostarczają wielu pozytywnych wrażeń. Wiedzą o tym, właściciele oraz pracownicy firmy HM Helvetia Meble, która od prawie 30 lat tworzy design dla pokoleń.

Jakie nowości w ofercie przygotowali Państwo w tym sezonie?

W naszej ofercie znalazło się wiele ciekawych, nowych kolekcji np. Evora, Saneo, Kasai, Sqout. Godna uwagi jest również modułowa seria Helio, która wyróżnia się gładkimi, błyszczącymi frontami, pozbawionymi zdobień. Jej geometryczne bryły, doskonale pasują do nowoczesnych wnętrz urządzonych zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”.  Modułowy charakter kolekcji pozwala na dowolne łączenie jej poszczególnych elementów i dostosowywanie ich do różnych pomieszczeń. Zaletą tej serii jest również fakt, że wszystkie jej fronty oraz blaty wykończone zostały dodającym elegancji szkłem, a poziome linie dyskretnych uchwytów podkreśla subtelny chrom. Helio to piękny, ponadczasowy, a zarazem elegancki wystrój pokoju dziennego lub jadalni. Program ten dostępny jest w trzech barwach: bieli, szarości i czerni.

Kolekcja Helio

Wprowadzili Państwo również aplikację umożliwiającą samodzielne zaprojektowanie pomieszczenia. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.

Podążając za nowymi trendami poczyniliśmy inwestycję w aplikację na smartfona czy tablet, która umożliwia wirtualne zaaranżowanie wnętrz przy użyciu naszych mebli. Dzięki temu można zaprojektować swoje mieszkanie, apartament czy dom i zobaczyć, jak realnie wyglądają nasze kolekcje w pomieszczeniu. Nie wszyscy mają czas i środki, aby zatrudnić projektanta wnętrz, dlatego bardzo ważne dla nas było, aby aplikacja była intuicyjna, prosta w obsłudze i darmowa, tak, aby każdy mógł z niej skorzystać. Rozwiązanie to coraz bardziej zyskuje na popularności, ponieważ klient ma do dyspozycji nie tylko wizualizację produktu dostępną na stronie internetowej czy też w katalogu, ale może również zobaczyć jak będzie się on rzeczywiście prezentował się w danym układzie czy pokoju.

Kolekcja Evora - jadalnia

W programie znajdziemy kolekcje Baros, Evora, meblościanki i stoliki RTV Bota oraz kombinacje wcześniej wskazanej kolekcji Helio. Z biegiem czasu bazę będziemy poszerzać o kolejne nasze modele. Aplikację można pobrać w sklepie Google Play (Android) lub App Store (iOS).

W branży meblarskiej nowoczesny design, wykończenie produktu oraz trwałość jego poszczególnych elementów mają ogromne znaczenie. Proszę powiedzieć w jaki sposób starają się Państwo sprostać tym wymaganiom?

Naszym zadaniem jest stworzenie produktu estetycznego, trwałego i  prostego w montażu. Pogodzenie tych kwestii, to również dodatkowe wyzwanie dla konstruktorów i działu R&D.
W procesie technologicznym przywiązujemy ogromną wagę do surowców, których używamy. Wszystkie komponenty, które stosujemy takie jak płyta, laminaty, obrzeża ABS, okucia, prowadnice, uchwyty dobieramy tak, aby były wysokiej jakości i gwarantowały bezproblemowe używanie finalnego produktu. Dzięki temu nasze meble cieszą się dużym zainteresowaniem i zaufaniem klientów.

Za projekt i wykonanie mebli odpowiada przede wszystkich wysoko wykwalifikowana kadra. W jaki sposób dbają Państwo o swoją załogę?

Zgadza się Helvetia to pracownicy, którzy tworzą nasz sukces. Dlatego dla kadry przygotowaliśmy szereg przywilejów, dodatkowych benefitów finansowych i pozapłacowych.
Przede wszystkim jesteśmy przedsiębiorstwem, które daje stabilne i pewne zatrudnienie oraz umożliwia pracownikom rozwój. Opracowaliśmy system umożliwiający kreowanie swojej ścieżki zawodowej m.in. poprzez rekrutacje wewnętrzne. Aby poszerzać kompetencje zatrudnionych u nas osób organizujemy szkolenia, dla zainteresowanych dofinansowujemy studia zaoczne, podyplomowe i kursy językowe, przekazujemy bony do księgarni na zakup fachowej lektury.

Dbamy również o rodziny naszej kadry dotujemy kolonie dla dzieci i wczasy rodzinne, co roku pracownicy otrzymują świąteczne talony oraz paczki i karty podarunkowe.
Dodatkowo umożliwiamy wszystkim zatrudnionym dołączenie do ubezpieczenia grupowego, uzyskanie zapomogi, finansujemy potrzebny im sprzęt medyczny np. aparat słuchowy lub mikrosensory dla cukrzyków.  
Pracownicy, którzy angażują się w wolontariat, działalność społeczną i charytatywną otrzymują dodatkowe dwa dni urlopu.

Bardzo istotna jest dla nas przejrzysta komunikacja, dlatego stworzyliśmy portal komunikacyjny, na łamach którego przekazujemy pracowniom wszystkie ważne informacje dotyczące tego co się dzieje w firmie, zmian, organizowanych wydarzeń, i ciekawostek z życia spółki. Ostatnio wprowadziliśmy również automaty vendingowe.

Oczywiście wszyscy zatrudnieni w firmie na preferencyjnych warunkach mogą wyposażyć swoje domy lub mieszkania w meble Helvetia, a nasz dział R&D może przygotować dla nich projekt wystroju wnętrz.
 

Jakość, zaufanie i renoma – to cechy, które charakteryzują brandy nagrodzone w Programie „Dobra Marka”. Jak można zdefiniować je w odniesieniu do spółki Helvetia i która z nich jest dla Państwa najważniejsza?

Dzięki wysokiej jakości budujemy zaufanie w oczach klientów i kontrahentów, co stanowi podstawę w kreowaniu  marki.
Zaufanie w relacjach z partnerami biznesowymi oraz pracownikami to fundament zaangażowania, wspólnego dążenia do celu i finalnie sukcesu firmy.  
Dzisiaj w świecie ogromnej konkurencji jakością i zaufaniem budujemy naszą renomę. W obecnych czasach rynek rozumiany jako bliższe i dalsze otoczenie, rzadko daje drugą szansę, dlatego nie tylko codziennie pracujemy nad jakością, budowaniem zaufania, ale też dokładamy wszelkich starań aby nie stracić renomy. W naszej działalności wszystkie te cechy są mocno ze sobą powiązane i równorzędne.

Jakie plany ma HM Helvetia Meble na najbliższy rok, a gdzie widzą Państwo firmę i markę za powiedzmy pięć lat?

W najbliższym czasie nadal będziemy starli się kreować meble, które łączą funkcjonalność i trwałość z estetyczny wykończeniem. Chcemy rozwijać nasz kanał e-commerce, aplikację oraz bacznie obserwować rynek i potrzeby klientów. Planujemy również wprowadzanie nowych kolekcji i odświeżanie tych istniejących, dostosowywanie ich do obecnych wymagań i potrzeb klientów.
Natomiast co nas spotka za pięć lat? Potrzeby,  jakie się wtedy pojawią wskaże rynek, a my postaramy się im sprostać. Cały czas będziemy dopasowywać nasze meble do oczekiwań klientów i trendów, także pod względem materiałów, powierzchni, okuć, folii, dekorów i struktur. Dołożymy wszelkich starań, aby marka Helvetia była wizytówką polskiej, wysokiej jakości i pracowitości. Będziemy nadal tworzyć design dla pokoleń.

Rozmawiała Małgorzata Bachórz

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.