Od 1 października 2024 r. rusza nowa, ogólnopolska infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Wystarczy jeden telefon, aby dowiedzieć się wszystkiego o podatkach. Dzwonić mogą zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby nieprowadzące działalności. Nowością jest możliwość uzyskania pomocy we własnej, indywidualnej sprawie. Wystarczą dwa kroki – podał serwis Businessinsider.com.pl
Oczywiście skarbówka od dawna oferuje nowoczesne możliwości kontaktu, choćby przez e-Urząd Skarbowy. Możesz w nim załatwić naprawdę wiele spraw podatkowych. Wystarczy się zalogować. Jeśli wiesz, jak się rozliczyć, to naprawdę dobry sposób kontaktu z urzędem skarbowym. Co jednak, jeśli nie wiesz, jak się rozliczyć, ile podatku zapłacić, czy w ogóle musisz go płacić? Chcesz się dowiedzieć, jakichś szczegółów dotyczących rozliczenia? Takich pytań w podatkach jest mnóstwo. Właśnie w takich przypadkach warto zadzwonić na nową infolinię Krajowej Administracji Skarbowej – wskazano w treści.
Telefon odbierze nie bot, czy inny automat, co obecnie jest nagminne, ale prawdziwa osoba. Infolinię mają obsługiwać pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej, czyli urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS).
Wcześniej, przed 1 października, również można było dzwonić do skarbówki. Nowością będzie możliwość uzyskania pomocy we własnej indywidualnej sprawie, która zasadniczo objęta jest tajemnicą skarbową – napisano dalej.
Jak podano w informacji, w praktyce na infolinii będzie można:
- dowiedzieć się, jak powinieneś się rozliczyć, jaki podatek czy cło zapłacić itd. Taka możliwość była również wcześniej, przed 1 października. Takie informacje będzie można uzyskać anonimowo. — Dzwoniąc na infolinię KAS klienci jak dotychczas uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości" – potwierdziła KAS;
- uzyskać informacje dotyczące indywidualnych spraw podatnika objęte tajemnicą skarbową, ale w tym przypadku trzeba będzie się uwierzytelnić za pomocą kodu telePIN. To będzie nowość. Jak tłumaczyła KAS, dzwoniący uzyskają np. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych. Będą też mogli uzyskać wskazówki, jak załatwić swoje sprawy samodzielnie przez Internet, w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z e-Urzędu Skarbowego.
KAS zapewniła też, że nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów – wyjaśniono dalej.
Jak napisano w podsumowaniu, po uwierzytelnieniu będzie się rozmawiało z człowiekiem, urzędnikiem urzędu skarbowego lub Krajowej Informacji Skarbowej. (jmk)
Foto: Log24.pl //
Źródło: Businessinsider.com.pl