O tym, skąd pojawił się pomysł na stworzenie nowej marki kosmetycznej Manaslu Outdoor, skąd pochodzą inspiracje i składniki używane w produktach. Rozmawiamy z Kamilem Sobotą współzałożycielem marki.
Skąd pojawił się u Państwa pomysł na powstanie marki Manaslu Outdoor?
Marka powstał z naszych potrzeb. Razem, z moją wspólniczką Dorotą Tawkin jesteśmy bardzo aktywnymi ludźmi, często jednak brakowało na rynku kosmetyków, które będą działać na 100% w każdych warunkach, każdym miejscu i podczas każdej aktywności. Chcieliśmy być blisko natury, czerpać z niej, a jednocześnie dać sobie i innym konsumentom produkt, który będzie naprawdę działał, a nie tylko obiecywał, że działa.
Rynek kosmetyczny jest jednym z branż z największą konkurencją, Jakie były początki, pierwsze trudności?
Tak, to prawda, to rynek, który oferuje tysiące marek i produktów. Na pierwszy rzut oka, może się wydawać, że jest już wystarczająco nasycony. To jednak złudne odczucie, ponieważ ciągle można znaleźć niszę lub odkryć na nowo już istniejące produkty. Największym problem na początku, było ‘przebicie się’. Pokazanie, najpierw, że istnieje taka marka jak Manaslu Outdoor, a potem pokazanie naszych produktów i przekonanie konsumentów, żeby nas wybrali. Ze względu na specyfikę produktów Manaslu Outdoor, działamy tak naprawdę dwutorowo, na rynku typowo kosmetycznym i outdoorowym. Jest to na pewno pewne ułatwienie, bo takie działanie daje większe możliwości, ale jednocześnie niesie pewną trudność, bo są to jednak zupełnie inne obszary i inny rodzaj klienta. Mamy jednak szczęście do ludzi, którymi się otaczamy i z którymi współpracujemy. Od samego początku, wiele osób służyło radą, swoimi kontaktami, które często na początku są warte dużo więcej niż jakiekolwiek pieniądze wydane na reklamę.
Co wyróżnia kosmetyki Manaslu Outdoor od innych marek?
Przede wszystkim ich działanie. Jako klasyczny start-up musieliśmy stworzyć produkt, który obroni się jakością i skutecznością, a nie milionami wydanymi na marketing. Nie mogliśmy pójść na najmniejsze nawet kompromisy w procesie tworzenia produktu. To się udało, o czym świadczą opinie klientów oraz nagrody i rekomendacje przyznawane przez branżę. Wyznajemy zasadę, że nie ma dobrej pielęgnacji skóry bez skutecznej ochrony. Dlatego nasze kosmetyki nie są jednoznaczne. Oczywiście jest jakieś główne, wiodące działanie np. ochronne, ale wraz z nim idzie w parze odżywienie, regeneracja i pielęgnacja skóry. To wyróżnia nasze produkty, ponieważ są przemyślane od początku do końca i dają konsumentom kompleksowe rozwiązania w zakresie ochrony i pielęgnacji skóry, bez żadnych kompromisów.
Jak powstają Państwa produkty? Skąd czerpiecie inspiracje.
Inspiracje czerpiemy z natury i ze świata, który nas otacza. Szczególnie góry są nam bliskie. To tam, podczas wycieczek i wędrówek najczęściej rodzą się pomysły. Tworząc produkty skupiamy się na naturalnych składnikach. Staramy się sięgać po innowacyjne surowce z całego świata, ale takie, które powstają w zgodzie z naturą i w sposób zrównoważony dla środowiska. Przykładem jest m.in. wyciąg z mchu zawarty w jednym z naszych kremów. Jego dobroczynne, dla skóry, działanie, było znane już 20 lat temu, natomiast problemem było stworzenie zrównoważonej hodowli tego mchu, tak aby nie niszczyć jego naturalnych siedlisk. Po wielu latach badań udało się to szwajcarskiej firmie, a dzięki temu, teraz my możemy korzystać z rewelacyjnego składnika, który powstaje w zgodzie z naturą.
Jakie wyzwania czekają na Państwa w najbliższym czasie?
Obecnie pracujemy nad kolejnymi produktami, których premiera będzie miała miejsce w rym roku. Będą to wyjątkowe produkty, poszerzające nasze portfolio. I to jest chyba największe wyzwanie, żeby dorównać poziomem, do tych, które już oferujemy. Nauczyliśmy naszych klientów, że Manaslu Outdoor, pomimo młodego stażu, znaczy jakość, dlatego oczekiwania wobec nas i naszych nowych wdrożeń są bardzo wysokie. Nie możemy zawieźć tych oczekiwań. Ale tak jak dwa lata temu, tak i teraz nie idziemy na żadne kompromisy, nawet te czasowe. Dlatego jestem spokojny i pełen nadziei, że kolejne produkty spodobają się tak samo jak dotychczasowe.