Co 10 z nas jest zainteresowany zmianą pracy w tym roku

Co 10 z nas jest zainteresowany zmianą pracy w tym roku

Dla wielu Nowy Rok oznacza zmiany. Często jest to dobry czas na zmianę pracy. Jak wynika z badań - co dziesiąty Polak jest zainteresowany znalezieniem nowego zatrudnienia. Czym się kierujemy w podejmowaniu decyzji i jakie działania powinni podjąć pracodawcy szukający dobrych pracowników?

Dla 33 proc. pracowników ważne jest dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne, a dla 26 proc. są to wyższe zarobki na tym samym stanowisku. 14 proc. osób twierdzi, że szukanie pracy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy, mając na uwadze plany Polaków powinni zainwestować w działania, które pomogą znaleźć nowych pracowników.

Bezrobocie w Polsce wynosi obecnie 5 proc. – według danych Głównego Urzędu Statystycznego. W wybranych sektorach takich jak: produkcja, roboty budowlane czy handel brakuje kandydatów. I to właśnie pracodawcy z tych branży szukają sposobu na zrekrutowanie pracowników. Szukanie pracowników to jedno z wyzwań, innym jest chęć zmieniania pracy przez zatrudnionych. Taką tendencje możemy zauważyć w przypadku młodego pokolenia.

Badania pokazują, że Polacy są coraz odważniejsi w swoich decyzjach. Chętniej zmieniają pracę i nie boją się negocjować swoich pensji z pracodawcami. Zdecydowanie częściej decyzję o zmianie pracy podejmują osoby z Pokolenia Z. Badanie Pracuj.pl wskazuje, że 62 proc. młodych respondentów podjęło taki krok w ciągu roku, a 27 proc. w ciągu ostatnich 3 miesięcy. A dlaczego ta grupa zmienia pracę? Połowa wskazała, że chce zarabiać więcej pieniędzy, co piąty badany jest zdania, że nie ma możliwości rozwoju, w miejscu gdzie obecnie pracuje, a 17 proc. zdecydowało się na pracę w zupełnie innej branży niż dotychczas. W jaki sposób wykorzystać te dane do znalezienia pracownika, który nie jest zadowolony z dotychczasowego zatrudnienia?

Mając to wszystko na uwadze, pracodawcy powinni budować swój wizerunek. W jaki sposób? Pomocne są działania promocyjne takie, jak reklama prasowa czy w internecie, ale też kampanie OOH.

Źródło: https://interviewme.pl/blog/trendy-na-rynku-pracy-2024-badanie / Commplace

Foto: edutorial.pl //

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.