Badania konsumenckie potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Blisko 75% badanych deklaruje, że w przyszłości większość zakupów ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych lub rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy obydwa kanały.
Ostrożny optymizm rynku powierzchni handlowych w Polsce potwierdzają nie tylko dane o wizytach klientów w centrach i parkach handlowych, która w ostatnim tygodniu maja 2021 r. była średnio o 17% wyższa niż w roku ubiegłym i jedynie o 13% niższa niż w roku 2019, przed pandemią. Również płynące z rynku, zarówno od najemców, jak i właścicieli obiektów handlowych, pierwsze dane o majowych obrotach napawają optymizmem.
- Dane o sprzedaży GUS za maj 2021 r. są jeszcze wprawdzie niedostępne, ale analitycy są zgodni co do tego, że maj w związku ze znoszonymi obostrzeniami będzie miesiącem odbicia, które dodatkowo wzmocnią odłożone przez gospodarstwa domowe oszczędności – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.
Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry na przełomie kwietnia i maja 2021 r. potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Ponad 30% badanych deklaruje, że w przyszłości większość lub wszystkie zakupy ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych, jednocześnie 44% ankietowanych planuje rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy internet i sklepy stacjonarne. Jedynie 23% respondentów zamierza realizować większość lub wszystkie zakupy online.
- Szybki powrót konsumentów do centrów handlowych po pandemii napawa dużym optymizmem, ale absolutnie nie zwalnia wszystkich uczestników rynku od szukania nowych rozwiązań oraz badania i analizowania danych, tak aby podążać za zmianami i pracować nad maksymalizacją satysfakcji konsumentów, co wydaje się być jedynym gwarantem sukcesu - mówi Małgorzata Dziubińska.
Badania są dowodem na to, iż handel w sklepach stacjonarnych w dalszym ciągu będzie się rozwijał. Dalej niewiadomą pozostaje jednak odpowiedź na pytanie, w jaką stronę będzie on ewoluował. – Obecnie jeszcze jest za wcześnie, aby uznać, że poznaliśmy trendy rozwoju sytuacji na rynku handlowym. Liczby, konwersja, obroty – są to dane, które aktualnie wskazują nam, że klienci byli stęsknieni za możliwością dokonania zakupów w centrach handlowych – mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.
Foto: infoWire.pl
Źródło: Cushman & Wakefield