Przedsiębiorca na workation. Koszty firmy obniżą rachunek za wakacje

Przedsiębiorca na workation. Koszty firmy obniżą rachunek za wakacje

Workation to nie tylko benefit dla pracowników, ale coraz częściej sposób pracy przedsiębiorców. Dzięki połączeniu obowiązków służbowych z wakacjami można na nich zaoszczędzić. „Biuro” w kamperze, który będziemy podróżować, hulajnogę, którą będziemy jeździć na spotkania z klientami, czy hotel, w którym będziemy pracować i spędzać wakacje, możemy wliczyć w koszty firmy.

- Przedsiębiorca może zarządzać swoim biznesem właściwie z każdego miejsca na świecie i o każdej porze. Wystarczą mu podstawowe narzędzia pracy, jak internet, telefon i komputer. W konsekwencji może wykorzystać okres wakacyjny nie tylko do wypoczynku, ale i pełnienia obowiązków służbowych. Łącząc przyjemne z pożytecznym zyskuje potrójnie: odpoczywa, pracuje, kiedy jest to konieczne, a dodatkowo – co dla wielu nie jest takie oczywiste – oszczędza. Rzeczy, które kupimy, wynajmiemy lub wyleasingujemy na potrzeby między innymi workation, możemy najczęściej zaliczyć do kosztów firmowych. To powoduje, że rachunek za wakacje finalnie będzie niższy – mówi Radosław Woźniak, prezes EFL.

Biuro w kamperze

Świetnym rozwiązaniem na czas wakacji może być kamper lub przyczepa kempingowa. W szczególności sprawdzi się w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którzy sami decydują o tym, kiedy i gdzie chcą pracować. Takie „biuro na 4 kółkach” można prowadzić nad morzem, nad jeziorem czy w górach i w ten sposób łączyć wypoczynek z zarządzaniem biznesem. W związku z tym, że zarówno przyczepa jak i kamper to koszt kilkudziesięciu czy nawet kilkuset tysięcy złotych, warto wziąć je w leasing, a spłacane raty będą stanowić koszt uzyskania przychodu. W perspektywie długoterminowej – na przykład jeśli dodatkowo zdecydujemy się wynajmować pojazd, gdy sami z niego nie będziemy korzystać – taka inwestycja szybko się zwróci.

Biuro w hotelowym pokoju

Jeśli celem będzie miejsce, do którego kamperem ciężko dojechać, wówczas przedsiębiorca może zdecydować się na rezerwację apartamentu w hotelu. Jeśli podczas takiego wyjazdu prowadzi działania biznesowe – spotkania, targi czy telekonferencje – może część wydatków takich jak rachunki za hotel czy bilety lotnicze wliczyć w koszty operacyjne firmy. „Biuro” takie można urządzić również w domku kempingowym, kwaterze, wakacyjnym mieszkaniu na wynajem, a nawet kajucie łodzi.

Zamiast samochodu firmowego

Latem warto jak najczęściej zostawiać samochód w garażu i do biura jechać komunikacją miejską lub… rowerem czy hulajnogą. Taki środek transportu można zabrać ze sobą także na wakacje i w ten sposób przemieszczać się. Korzystanie z jednośladów łączy komfort podróżowania z troską o środowisko i przynosi spore korzyści finansowe. Koszt roweru elektrycznego nie należy do najniższych, ale dzięki leasingowi zarządzający firmą nie odczuje go tak mocno. Co więcej, wyleasingować możemy nie tylko rowery tradycyjne czy elektryczne, ale i elektryczne hulajnogi, które tak pokochali Polacy.

– Decydując się na taką formę prowadzenie biznesu jak workation należy pamiętać, że kluczowe jest właściwe udokumentowanie wszystkich, choćby najdrobniejszych wydatków, które chcemy wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Urząd Skarbowy może dokładnie sprawdzić charakter poniesionych kosztów, dlatego należy zbierać bilety, faktury czy zdjęcia z targów i spotkań, które potwierdzą biznesowy charakter wyjazdu – zwraca uwagę Radosław Woźniak.


Źródło” EFL S.A.

Foto: Bank.pl // stock.adobe.com / Victor

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.