Rząd przyjął program dotyczący budowy toru wodnego prowadzącego do mającego powstać Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. To właśnie ten port we współpracy ze Szczecinem ma być dużą bazą, do której dotrą największe morskie kontenerowce – podał serwis Businessinsider.com.pl
"Rada Ministrów w piątek przyjęła program wieloletni na budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Nowy tor wodny będzie przebiegał wyłącznie po polskich wodach, co powoduje, że nie będziemy zależni od niemieckiego sąsiada" — przekazał na Twitterze wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Wcześniej w rozmowie z wiceminister ocenił, że dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga – czytamy w informacji.
Obecnie zespół portów Szczecin-Świnoujście nie obsługuje dużych jednostek transoceanicznych. Jest to tzw. port feederowy, mniejszy port, który współpracuje z większymi, do których docierają statki oceaniczne w bezpośrednich relacjach międzykontynentalnych. Po rozbudowie portu w Świnoujściu, a także nowego głębokowodnego podejście ma się to zmienić i to właśnie ten port we współpracy ze Szczecinem ma być dużą bazą, do której dotrą największe morskie kontenerowce - napisano.
W ramach rozwoju tego portu do 2029 r. ma być wydane ponad 10 mld zł. – wskazano w podsumowaniu. (jmk)
Foto: Portal Morski
Źródło: Businessinsider.com.pl