43% mieszkańców Europy realizuje wcześniejsze zakupy świąteczne, aby uniknąć kłopotów z ewentualnym świątecznym brakiem towarów.
Pandemia to nie jedyne zjawisko, które może nas martwić podczas przygotowań do świąt. Nowe badanie konsumenckie przeprowadzone w Europie przez Oracle Retail wykazało, że respondenci obawiają się problemów związanych z łańcuchem dostaw oraz z opóźnieniami w dostarczaniu produktów. Z tego względu aż 39% Europejczyków już rozpoczęło świąteczne zakupy lub planuje je zrobić wcześniej niż zwykle. Spośród respondentów, 14% z nich jest gotowych zapłacić więcej, aby zapewnić sobie szybszą lub gwarantowaną dostawę. Co więcej, 16% planuje zamówić więcej prezentów na wypadek, gdyby wystąpiły opóźnienia lub anulacje zamówień. Liczby te rosną odpowiednio do 19% i 24% dla badanej grupy milenialsów (grupa wiekowa 25-39 lat).
Pozostali pytani planują skorzystać także z kart podarunkowych – 29% uczestników badania uważa, że w tym roku kupi więcej voucherów. Wynik w tej kategorii jest wyższy wśród milenialsów – wynosi aż 37%. Co więcej, konsumenci szukali promocyjnych okazji – 43% osób w badaniu Oracle Reatil planowało skorzystać z wyprzedaży podczas Black Friday.
- Widzimy napływające informacje ze świata – wyzwania związane z łańcuchem dostaw są globalnym problemem. Niezależnie od tego, konsumenci w tym sezonie świątecznym będą oceniać marki pod kątem ich zdolności do dostarczania produktów zgodnie z zapotrzebowaniem – powiedział Bartosz Kubicki, Dyrektor w dziale Oracle Retail Global Business Unit, i dodaje: - Ten proces będzie kluczowy dla firm. Sprzedawcy muszą mieć jasny wgląd w swoje zasoby, aktualny harmonogram realizacji oraz plan jasnej komunikacji w trakcie procesu składania zamówienia i dostawy. Dzięki przejrzystości i realizacji, marki mogą zdobyć zaufanie swoich klientów i zbudować nieoceniony potencjał – przyszłą lojalność.
W ankiecie przeprowadzonej we wrześniu 2021 r. wzięło udział 5728 konsumentów z całego świata, w tym 2090 osób w Europie.
Źródło: Oracle Retail