Kreatywność w biznesie. Czego możemy się nauczyć od artystów?
Lechosław Garbarski
seria wydawnicza Poltext
oprawa miękka ze skrzydełkami
336 stron, format: 165 x 235 mm
Lechosław Garbarski, profesor marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego, przeprowadził pogłębione wywiady o kreatywności z 26 przedstawicielami sztuki i nauki. Co więcej, w działaniach artystów odnalazł powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania pozwalające lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogące stanowić inspiracje dla osób związanych z biznesem, które zawarł w swojej książce Kreatywność w biznesie.
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się
jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć. Na to zagadnienie stara się odpowiedzieć w swojej książce Lechosław Garbarski, profesor marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego, który przeprowadził pogłębione wywiady o kreatywności z 26 przedstawicielami sztuki i nauki. Przedmiotem rozmów była kreatywność tych osób, jej istota, mechanizmy, efekty. A jego rozmówcami byli twórcy reprezentujący bardzo zróżnicowane dziedziny sztuki i nauki, m.in. Artur Andrus, Tadeusz Drozda, Agustin Egurrola, Olaf Lubaszenko, Małgorzata Miaskiewicz, Krzysztof Obłój, Anna Ozner, Stanisław Tym.
Jego Kreatywność w biznesie nie jest jednak wywiadem rzeką, gatunkiem prozy tak bardzo charakterystycznym dla wielu opracowań o charakterze beletrystycznym. Na podstawie rozmów została przeprowadzona pogłębiona analiza ich treści, biorąca pod uwagę wiele najistotniejszych kwestii związanych z kreatywnością. A jej lektura ma pomóc uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności.
Jak pisze Lechosław Garbarski, cele, jakie mu przyświecały podczas pisania książki, to m.in.:
• przełamać niektóre mity i opinie na temat kreatywności,
• odsłonić kulisy warsztatu artystów i twórców reprezentujących bardzo szerokie spektrum dziedzin sztuki i nauki,
• ukazać ich opinie, doświadczenia i liczne przykłady działań o dużym pierwiastku kreatywności,
• sformułować podstawowe sugestie, zalecenia i przestrogi wynikające z działalności twórczej bardzo doświadczonych osób,
• uwierzyć, że każdy może uwolnić swoją kreatywność w dowolnym zawodzie, ponieważ kreatywność nie dotyczy tylko artystów,
• zachęcić do podejmowania kreatywnych działań w prowadzonym biznesie, w swojej pracy zawodowej, w swoim życiu.
Warto obserwować innych, warto wyciągać wnioski, warto eksperymentować. Ale jeszcze lepiej jest wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces, którzy wykreowali wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie, utwory muzyczne itp., doceniane przez szerokie grono odbiorców. I o tym jest książka Kreatywność w biznesie.
Lechosław Garbarski zabiera nas – menedżerów i profesjonalistów zarządzania – w niezwykłą podróż do świata sztuki i jej twórców. To jest podróż studialna. Odkrywamy nowe, nieznane światy, uczymy się kreatywności u jej najczystszych źródeł.
prof. Andrzej K. Koźmiński, honorowy prezydent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
Książka jest niezwykłym studium o kreatywności w biznesie, sformułowanym w oparciu o wykorzystanie wiedzy, osiągnięć, refleksji i przemyśleń artystów i twórców. Wywiady z wybitnymi ludźmi sztuki i nauki pozwoliły zidentyfikować świat kreatywności i dokonać jego znakomitej implementacji do sfery biznesu.
prof. Jan W. Wiktor, kierownik Katedry Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Autor niczym Sherlock Holmes zauważa niezauważalne szczegóły, dostrzega niedostrzegalne niuanse, słyszy to, co niewypowiedziane, a przede wszystkim wyjaśnia Wielką Tajemnicę Kreatywności w jedyny w swoim rodzaju, analityczny i błyskotliwy sposób. Po przeczytaniu książki możemy niczym Archimedes krzyczący Eureka! zawołać: Sic mundus creatus est!
Paweł Burczyk, aktor, choreograf, reżyser
Lechosław Garbarski – profesor, kierownik Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie marketingu, strategii marketingowych i postępowania nabywców na rynku. Jest autorem ponad 300 prac, z których większość została opublikowana w książkach, czasopismach oraz materiałach konferencyjnych w Polsce i za granicą. Członek założyciel Stowarzyszenia Stypendystów Fulbrighta w Polsce. Konsultant wielu firm. Dyrektor Kozminski Advanced Management Program.
Forum Biznesu poleca!
Zapraszamy na: http://www.poltext.pl/b2819-kreatywnosc-w-biznesie.htm