Wrześniowe premiery wydawnictwa MT Biznes - "Indywidualny program MTB", "Marketing w Twojej firmie", "Jak zbudowałem firmę"

Wrześniowe premiery wydawnictwa MT Biznes - "Indywidualny program MTB", "Marketing w Twojej firmie", "Jak zbudowałem firmę"

Przedstawiamy i polecamy trzy interesujące nowości wydawnictwa MT Biznes:
"Indywidualny program MBA. Rozwiń praktyczne umiejętności biznesowe",
"Marketing w twojej firmie. Narzędzia, których potrzebujesz, by skutecznie prowadzić promocję"
oraz "Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców".
     

Josh Kaufman
Indywidualny program MBA. Rozwiń praktyczne umiejętności biznesowe    
The Personal MBA: Master the Art of Business. 10th Anniversary Edition

Tłum.: Michał Lipa
544 strony. oprawa miękka ze skrzydłami
wyd. MT Biznes

 


http://www.mtbiznes.pl/b2808-indywidualny-program-mba.htm

Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania najpopularniejszych uczelni. W przypadku  książki Indywidualny program MBA jest inaczej. Jej celem jest przedstawienie w jasny i zrozumiały sposób najważniejszych pojęć ze świata biznesu oraz rozprawienie się z wszelkimi błędnymi przekonaniami na temat przedsiębiorczości. Zbiera ona w jednym tomie nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia pozwalające podejmować dobre decyzje i w pełni wykorzystywać swoje umiejętności.

Aby nauczyć się prowadzenia firmy albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób.

Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, produktywność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie.

Znajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień znajdziesz m.in.:
• Pięć elementów każdej firmy. Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się przede wszystkim skupić?
• Dwanaście form wartości. Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe?
• Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby, aby firma mogła zarobić więcej pieniędzy. Czy je znasz?
Połącz lekturę tej książki ze swoim praktycznym doświadczeniem i już dziś zacznij efektywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie. Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe.

***

Moim celem jest ułatwienie czytelnikom dogłębnego zrozumienia działalności biznesowej od podstaw, bez względu na wyjściowy poziom wiedzy lub doświadczenia w tym zakresie.
(…) Dzięki zrozumieniu tych fundamentalnych zasad zyskasz zestaw narzędzi pozwalających podejmować dobre decyzje. Jeżeli zainwestujesz czas i energię w opanowanie omówionych koncepcji, wejdziesz do elitarnego grona jednego procenta ludzkiej populacji, który wie:
•    jak działają przedsiębiorstwa;
•    jak założyć własną firmę;
•    jak udoskonalić istniejącą firmę;
•    jak osiągać osobiste cele za pomocą umiejętności ze świata biznesu.
Traktuj tę książkę jak filtr. Zamiast próbować przyswajać wszystkie dostępne informacje na temat świata biznesu – a jest ich naprawdę dużo – naucz się, które mają największe znaczenie, a potem skup się na tym, co naprawdę ważne: na skutecznym działaniu.
[fragment książki]

„Skarbiec przydatnych pomysłów i praktycznych wyjaśnień. Każdy przedsiębiorca powinien mieć swój egzemplarz”
James Clear, autor książki Atomowe nawyki

„Tę książkę należałoby skatalogować pod hasłem »Koniec wymówek«. Po jej przeczytaniu przestaniesz słuchać ludzi, którzy powtarzają ci przy każdej okazji, że nie jesteś dość inteligentny, dość przenikliwy ani dość dobrze wykształcony, żeby robić ważne rzeczy.
Josh zabiera czytelników w niezwykłą podróż po najistotniejszych koncepcjach w biznesie”

Seth Godin, autor bestsellera To jest marketing!

 „Arcydzieło – wprowadzenie do biznesu dla każdego, kto interesuje się tymi zagadnieniami. Niesamowity przegląd wszystkich tematów, które należy opanować. Zawiera całą niezbędną wiedzę, oczyszczoną z modnych sloganów i wodolejstwa. Jedna z najbardziej inspirujących książek, jakie czytałem w ostatnich latach”
Derek Sivers, autor bestsellera Co tylko zechcesz

„Bez względu na to, czy chodzi o napisanie biznesplanu, organizację pracowni pisarskiej, zaplanowanie dnia, czy przyjęcie systematycznego podejścia do identyfikowania i rozwiązywania problemów, trudno byłoby mi wskazać inną książkę, która miałaby tak pozytywny wpływ na moją całkowitą produktywność i zadowolenie z życia”
Daniel Joshua Rubin, dramatopisarz i autor książki 27 Essential Principles of Story

JOSH KAUFMAN jest autorem poczytnych książek na temat biznesu, zdobywania umiejętności, psychologii stosowanej oraz różnego rodzaju wiedzy praktycznej, takich jak Indywidualny program MBA, The First 20 Minutes i How to Fight a Hydra, a także twórcą strony PersonalMBA.com.


Norbert Oruba
Marketing w twojej firmie
Narzędzia, których potrzebujesz, by skutecznie prowadzić promocję

224 strony, oprawa miękka ze skrzydełkami
wyd. MT Biznes

Jesteś twórcą małego startupu lub właścicielem firmy? A może dopiero planujesz założyć swój biznes? Dzięki książce Norberta Oruby Marketing w twojej firmie odnajdziesz się w świecie marketingu i zaczniesz prowadzić zgodne z aktualnie panującymi trendami działania promocyjne, uwzględniające także sytuację pandemiczną. Dowiesz się z niej m.in., jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami, korzystać z systemu reklamowego Google Ads – i wielu innych rzeczy, które sprawią, że ty i twój biznes staniecie się widoczni w kanałach online i offline.

Wiele nowo powstałych firm mierzy się z problemem rozpoczęcia działań promocyjnych, które pozytywnie wpłyną na ich  wizerunek i zwiększą sprzedaż. Nie wiedzą, od czego zacząć, wahają się, ile wydać pieniędzy i na co. Rozważają, czy lepiej zatrudnić specjalistę, czy samemu pozyskać chociaż podstawową wiedzę o reklamie na Facebooku i w Google, pisaniu tekstów na stronę www czy współpracy z influencerami. W efekcie ambitne plany rozwoju są hamowane brakiem wiedzy, przez co marki nie podejmują żadnych działań i tracą swoją szansę.

Napisana prostym językiem, bez naukowej i branżowej terminologii, książka Marketing w twojej firmie wypełnia lukę wśród książek marketingowych na polskim rynku i stanowi praktyczną instrukcję poruszania się po poszczególnych obszarach marketingu. Norbert Oruba, praktyk, wykładowca i szkoleniowiec, zebrał w niej ponad 200 narzędzi, wskazówek i zasad pomocnych m.in. przy prowadzeniu bloga firmowego, komunikacji w social mediach, korzystaniu z systemu reklamowego Google Ads, współpracy z influencerami, budowaniu marki osobistej czy zarządzaniu sytuacją kryzysową. Treści merytoryczne uzupełnione są wieloma rynkowymi case sudies, jak choćby przykład wykorzystania real-time komunikacji przez Oreo podczas finału Super Bowl, viralowej kampanii Reserved czy zarządzania kryzysowego w przypadku gry Cyberpunk 2077.

Autor pokazuje, od czego zacząć i co zrobić, aby te różnorodne działania tworzyły spójną całość prowadzącą do komercyjnego sukcesu. Podaje też konkretne wtyczki i aplikacje (często bezpłatne), które mogą ułatwić pracę nie tylko marketerom. Od programów pomocnych w copywritingu, narzędzi do planowania i prowadzenia komunikacji w social mediach, poprzez programy do samodzielnego tworzenia grafik i wideo, aż po narzędzia do analityki stron internetowych i monitoringu prowadzonych działań. A co więcej, cała ta mieszanka gałęzi marketingowych została dostosowana do otaczającej nas rzeczywistości – świata pogrążonego w pandemii COVID-19. Kolejnym plusem tej książki są wypowiedzi 15 największych światowych ekspertów, takich jak m.in. Seth Godin czy Brian Solis, z prognozami przyszłości marketingu.

Norbert Oruba – praktyk marketingu, pracuje dla polskich i międzynarodowych marek. Wykładowca uniwersytecki (6 przedmiotów), szkoleniowiec i prelegent, autor licznych tekstów poświęconych tematyce marketingu i PR publikowanych w najważniejszych czasopismach i portalach branżowych (Marketer+, Magazyn Online Marketing, Social Media Manager, Nowy Marketing, Harvard Business Review Polska, PRoto itd.). Za osiągnięcia zawodowe otrzymał 9 wyróżnień, nominacji i nagród.

Guy Raz
Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców
How I Built This: The Unexpected Paths to Success from the World’s Most Inspiring Entrepreneurs

Tłum.: Konrad Pawłowski

336 stron, oprawa miękka ze skrzydełkami,
wyd. MT Biznes

 

http://www.mtbiznes.pl/b2805-jak-zbudowalem-firme.htm

W oparciu o wywiady prezentowane w podcaście biznesowym How I Built This, którego gospodarzem jest Guy Raz, powstała książka Jak zbudowałem firmę. Zawiera ona praktyczną wiedzę wynikającą z rozmów przeprowadzonych przez niego z ponad dwustoma przedsiębiorcami o tym, jak założyć firmę i z sukcesem ją rozwijać. Każda jej strona opisuje prawdziwy problem, który wymaga rozwiązania, i przedsiębiorcę, który to zrobił. Powinien przeczytać ją każdy, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym. Książka stała się bestsellerem na listach „New York Timesa” oraz „Wall Street Journal”.

Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York Times” najbardziej popularnym autorem podcastów biznesowych, jest także wykładowcą na uniwersytetach Princeton i Georgetown. Jego kariera zaczęła się w latach 90. w publicznym radiu NPR, pracował też jako korespondent CNN z Berlina i Jerozolimy. W ostatniej dekadzie skupił się jednak głównie na tworzeniu podcastów. Pierwszy z nich to TED Radio Hour, będący radiowym odpowiednikiem konferencji TED. Kolejnym jego autorskim programem jest How I Built This, którego wysłuchało ponad 19 milionów odbiorców i który stał się kanwą do napisania książki Jak zbudowałem firmę. Na podstawie rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces, Guy Raz stworzył swoisty przewodnik na drodze do przedsiębiorczości.

Solidna dawka informacji o prowadzeniu firmy

Każdy rozdział jego książki opisuje nieuchwytny moment, którego doświadcza prawie każdy założyciel firmy – dotyczy to powstania samego pomysłu i jego uporządkowania; znalezienia źródeł finansowania i opracowania zasad kultury nowej firmy; poszukiwania i zatrudniania pracowników; odporności na porażki, gdy pojawiają się przeszkody; umiejętności podniesienia się i dalszego rozwijania firmy, aż po moment, w którym zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski i stabilizacja.  Każda jej strona opisuje prawdziwy problem, który wymaga rozwiązania, i przedsiębiorcę, który to zrobił. „Mam nadzieję, że tworząc strukturę tej książki, przekonam każdego, kto ma odwagę realizować własne pomysły, jednocześnie obawiając się porażki, że wszelkie możliwe błędy w biznesie zostały już popełnione; że rozwiązania już istnieją i zostały one wypracowane przez osoby, które spotkasz na stronach tej książki; także, że uczenie się na błędach innych, a nie na swoich, jest najlepszą drogą do prawdziwej przedsiębiorczości” – pisze Guy Raz.

Nieoczekiwane ścieżki do sukcesu

Jak pokazują liczne historie zawarte w Jak zbudowałem firmę, wspaniałe idee powstają często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w firmę obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita Chips). Dlatego ta książka jest skierowana głównie do wizjonerów, których brak doświadczenia jest odwrotnie proporcjonalny do ambicji oraz pragnienia, by stworzyć coś nowego. Do każdego, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym.


Gdyby tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla mnie o wiele prostsze. Całe szczęście, że mamy ją teraz!
SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego

Za sukcesem każdego wielkiego przedsiębiorcy kryje się ciekawa historia, a nikt nie jest lepszy w ich opowiadaniu niż Guy Raz. Po spędzeniu niezliczonych godzin w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden z najważniejszych pamiętników dotyczących przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać oraz inspirować się historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali
ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa” BUNTOWNICY oraz LENIWY UMYSŁ, gospodarz podcastu TED „WorkLife”

Gorzka prawda jest taka, że większość ludzi zaczynających realizować marzenie o założeniu własnej firmy ponosi porażkę. Jednak możemy się tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces! Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, koniecznie przeczytaj tę książkę
BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka programu Shark Tank

Ta książka, podobnie jak podcast, na którego podstawie powstała, daje nam szansę stania się przedsiębiorcami, pokazując, że dążenie do innowacji jest jedną z podstawowych ludzkich cech. W czasach, gdy potrzeba przełomowych idei jest silniejsza niż kiedykolwiek, książka Jak zbudowałem firmę staje się bezcennym przewodnikiem dla każdego, kto chce zrezygnować ze status quo, szukając rozwiązań, które uczynią świat lepszym. Gorąco polecam
REID HOFFMAN, współzałożyciel Linkedln i współautor Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm

GUY RAZ jest współtwórcą podcastów How I Built This, TED Radio Hour i Wow in the World. Współtworzył również podcasty Wisdom from the Top na Luminary i The Rewind na Spotify. Otrzymał między innymi nagrodę im. Edwarda R. Murrowa, dziennikarską nagrodę im. Daniela Schorra, nagrodę National Headliner i nagrodę NABJ. Mieszka w rejonie zatoki San Francisco.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.