Pandemia skłoniła pracodawców do zdalnego onboardingu

Pandemia skłoniła pracodawców do zdalnego onboardingu

Pandemia namieszała na rynku HR w Polsce – coraz więcej firm decyduje się całkowicie online nie tylko zrekrutować pracownika, ale i wdrożyć go do organizacji. Potwierdzają to rekordowe wyniki sprzedaży Gamfi, firmy tworzącej innowacyjne narzędzia do onboardingu i motywacji pracowników wspierane rywalizacją.

- Zaangażowanie przy jednoczesnym utrzymaniu produktywności pracowników było jednym z największych wyzwań HR-owych w 2020 roku, ale z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że tak jest i w tym roku. Produkty z powodzeniem wdrażamy już od kilku lat, ale prawdziwy boom rozpoczął się w ubiegłym roku i trwa. Większość firm zderzyła się z nową rzeczywistością i musiała tak przeorganizować swoje działania, aby utrzymać wysokie zaangażowanie nowych i obecnych pracowników bez uszczerbku na ich efektywności.

Mechanizmy grywalizacji, sprawiają, że pracownicy chętniej podejmują się działań spójnych z celem pracodawcy. Firmy dostrzegły unikalność tych rozwiązań i skuteczność wspieranych przez nie procesów, co miało swoje odbicie w liczbach. Z naszych danych z ostatnich 2 lat wynika, że klienci skracają czas wdrożenia pracownika nawet o 21%, a menedżerowie i rekruterzy oszczędzają aż 40% czasu pracy. Te wyniki pozwalają firmom ograniczyć koszty o miliony złotych – mówi Adrian Witkowski, prezes zarządu i współzałożyciel Gamfi.

350 tysięcy użytkowników już korzysta…

Podstawą aplikacji do kompleksowej automatyzacji onboardingu nowego pracownika od chwili podjęcia decyzji o zatrudnieniu są inteligentne algorytmy automatyzujące oraz mechanizmy zaawansowanej grywalizacji, które dzięki naukowym podstawom angażują i motywują. Sprawniejsze działanie pracowników bezpośrednio przekłada się na tempo realizacji zadań, a w konsekwencji na realizację określonego celu biznesowego. Jest ona skierowana głównie do firm, które zatrudniają co najmniej 100 pracowników i chcą zaoszczędzić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych na onboardingu jednego pracownika. Do tej pory z narzędzia skorzystały m.in. InPost, T-Mobile, Bank Gospodarstwa Krajowego czy Danone.

- W momencie zatrudniania pracownik przeżywa na zmianę ekscytację wraz z ogromnym stresem. Z kolei z perspektywy pracodawcy proces onboardingu dotyka wielu z pozoru niezależnych od siebie obszarów w firmie. Należy podpisać umowę i niezbędne dokumenty, skompletować sprzęt, odzież roboczą, dostępy do oprogramowania, wdrożyć w kulturę organizacji, zorganizować szkolenia podstawowe, przygotować plan pracy czy pomóc zbudować relacje z managerem i zespołem.

To bardzo poważny, czasochłonny proces angażujący mnóstwo czasu i zasobów po stronie pracodawcy. Mimo wyzwań nie można go zbagatelizować, bo od jakości onboardingu zależy efektywność pracownika w przyszłości. Zaprojektowane narzędzie pomaga firmom zautomatyzować proces, przyspieszyć go i oszczędzić potężnych strat – mówi Adrian Witkowski.

Narzędzia wspierane grywalizacją to rynek wciąż w niewielkim stopniu odkryty przez pracodawców w Polsce. Edukacja rynku ciągle jest potrzebna. W powszechnej definicji grywalizacja jest wykorzystaniem mechanizmów z gier w kontekście nie związanym z grami. Jest sposobem na uwolnienie potencjału ludzi za sprawą mechanizmów, które wpływają na sposób działania ludzi. Za sprawą grywalizacji chętniej i szybciej działamy. W środowisku pracy efekt grywalizacji jest wyraźnie widoczny, bo sprawniejsze działanie pracowników bezpośrednio przekłada się na tempo realizacji zadań i szybszego osiągnięcia finalnego celu istotnego dla pracodawcy  – mówi Adrian Witkowski.

Foto: Biuro Prasowe People

Źródło: Gamfi

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.