Polski e-commerce w 2020 r. wśród najszybciej rosnących rynków w Europie

Polski e-commerce w 2020 r. wśród najszybciej rosnących rynków w Europie

Obroty z handlu w polskim internecie w 2020 r. sięgnęły 15 mld euro. A to dopiero początek rozwoju.

 

W porównaniu do rynków zachodnich, e-handel w Polsce stanowi niewielką część sprzedaży detalicznej ogółem. Jednak polski e-commerce z 30-proc. wzrostem obrotów w tym roku należy do najbardziej dynamicznie rosnących rynków europejskich.

 

Po blisko roku pandemii widać już, że e-commerce to jeden z głównych beneficjentów tej obiektywnie trudnej sytuacji. Branża ta, także w Polsce odnotowuje skokowy wzrost obrotów, a konsumenci przechodzą przyspieszony kurs digitalizacji. Podmioty działające w e-handlu, zarówno małe jak i duże, musiały jednak szybko wprowadzić szereg zmian, aby dostosować swój biznes do tak dużych i zaskakujących wzrostów.

 

Sprzedaż wielu produktów w 2021 r. może rosnąć w podobnym tempie jak w roku ubiegłym. Przykładem jest największa kategoria w polskim online, czyli moda. Wydatki w e-handlu nie wzrosną już o ponad 20 proc., ale będzie to wciąż dwucyfrowe tempo.

 

M.S.

 

Źródło: rmf24.pl

 

Zdjęcie: hurtidetal.pl

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.