Obroty z handlu w polskim internecie w 2020 r. sięgnęły 15 mld euro. A to dopiero początek rozwoju.
W porównaniu do rynków zachodnich, e-handel w Polsce stanowi niewielką część sprzedaży detalicznej ogółem. Jednak polski e-commerce z 30-proc. wzrostem obrotów w tym roku należy do najbardziej dynamicznie rosnących rynków europejskich.
Po blisko roku pandemii widać już, że e-commerce to jeden z głównych beneficjentów tej obiektywnie trudnej sytuacji. Branża ta, także w Polsce odnotowuje skokowy wzrost obrotów, a konsumenci przechodzą przyspieszony kurs digitalizacji. Podmioty działające w e-handlu, zarówno małe jak i duże, musiały jednak szybko wprowadzić szereg zmian, aby dostosować swój biznes do tak dużych i zaskakujących wzrostów.
Sprzedaż wielu produktów w 2021 r. może rosnąć w podobnym tempie jak w roku ubiegłym. Przykładem jest największa kategoria w polskim online, czyli moda. Wydatki w e-handlu nie wzrosną już o ponad 20 proc., ale będzie to wciąż dwucyfrowe tempo.
M.S.
Źródło: rmf24.pl
Zdjęcie: hurtidetal.pl