Co piąty Polak zna ukraińskie marki, a tylko 15 proc. zauważa ich obecność na sklepowych półkach – wynika z najnowszego raportu. Natomiast większość z nas jest ciekawa produktów od naszego sąsiada – podał portal Wiadomoscihandlowe.pl
Nawet 60 proc. polskich konsumentów jest gotowa kupować ukraińskie marki – wynika z raportu "Marki ukraińskie w Polsce – postawy Polaków" opracowanego przez Inquiry, który przytaczają "Wiadomości Handlowe".
Najwięcej, bo aż 46 proc. Polaków, jest gotowych kupować ukraińskie artykuły żywnościowe oraz napoje. Na alkohole wskazuje z kolei 35 proc. respondentów, natomiast na artykuły ogrodnicze – 35 proc.
Nieco mniej Polaków byłoby zainteresowanych kosmetykami, perfumami, bielizną czy produktami hobbystycznymi z Ukrainy.
Jak podał portal. - Ponad 50 proc. Polaków uważa, że dzięki wprowadzaniu ukraińskich marek na polski rynek oferta sklepów w Polsce będzie bardziej atrakcyjna. Ale co trzeci Polak jest zdania, że obecność ukraińskich marek może stanowić zagrożenie dla polskich produktów. Ponadto maja wpływ różnice w normach produkcyjnych, które się różnią od norm UE – wynika z opracowania firmy Inquiry. (jmk)
Foto: Kawiarniany.pl
Źródło: / Wiadomoscihandlowe.pl / Inquirymarketresearch.pl /