Rozmowa z Mikołajem Zającem, założycielem i Prezesem Zarządu w Conperio – firmie świadczącej kompleksowe usługi w zakresie weryfikacji pracowniczych zwolnień chorobowych.
Conperio to stosunkowo młoda marka na polskim rynku usług dla biznesu. Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma?
Conperio powstało w 2009 roku, a jako spółka istnieje od 2015, więc mamy już stabilną pozycję na rynku. To w dużej mierze zasługa tego, że cały czas rozszerzamy swoją ofertę, dostarczając klientom to, czego potrzebują. Dzięki temu jest ich coraz więcej. Nasza firma powstała w odpowiedzi na narastający problem pracowniczej absencji chorobowej. W początkowych latach działalności skupialiśmy się na wspieraniu pracodawców w procesie weryfikacji sposobu wykorzystania zwolnień chorobowych, w celu ich efektywnego obniżenia. Z czasem zdobyliśmy szeroką wiedzę oraz doświadczenie i poszerzyliśmy nasze usługi o działalność edukacyjno-szkoleniową. Obecnie współpracujemy z ponad 100 podmiotami zatrudniającymi łącznie ponad 100 tys. osób z różnych branż. Rocznie przeprowadzamy ok. 30 tys. kontroli na terenie całej Polski, kilkadziesiąt audytów i około 100 kompleksowych, profesjonalnych szkoleń.
Dlaczego warto korzystać z Państwa usług i co one ułatwiają?
Mówiąc w dużym skrócie, nasze usługi umożliwiają zwiększenie produktywności. Dzięki narzędziom oraz wytycznym, które opracowaliśmy i wdrożyliśmy, mamy możliwość wyliczenia realnego celu dotyczącego ograniczenia absencji w każdej firmie, bez względu na jej wielkość i branżę, w której działa. To świadczy o naszej elastyczności i uniwersalności. One, w połączeniu ze stosowanymi przez nas nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi, wiedzą i doświadczeniem, w sposób bezpośredni przekładają się na możliwość zoptymalizowania poziomu absencji w danej organizacji. Przeprowadzamy nie tylko jej klasyfikację i oszacowanie, ale także ze względu na zgromadzone informacje – dostarczamy indywidualne rozwiązania, które w pierwszej kolejności określają istniejący problem, a następnie wytyczają sposoby, które minimalizują go lub wręcz całkowicie eliminują. To bardzo istotne, zwłaszcza z punktu widzenia kadry zarządzającej. Odpowiednio dobrane działania mogą ograniczyć wydatki przedsiębiorstwa ponoszone w związku z absencją od kilku do nawet 70 proc.
Z jakimi wartościami utożsamiłby Pan markę Conperio?
Przede wszystkim wszyscy nasi pracownicy są ekspertami od absencji chorobowej, profesjonalizm i wysoka jakość są dla nas kluczowymi wartościami. W codziennej pracy kierujemy się nie tylko kompleksowością i skutecznością, ale przede wszystkim wrażliwością, uczciwością oraz elastycznością w działaniu. W trakcie obsługi osób kontrolowanych, priorytetem jest dla nas zachowanie najwyższych standardów etycznych. Pracownicy naszych Klientów traktują nas jak swoistego rodzaju “sprawiedliwość społeczną”, okazując niejednokrotnie ogromne zaufanie. Nie możemy go zawieść.
Jakość, zaufanie i renoma – te cechy charakteryzują wyróżnione w Programie „Dobra Marka 2019” brandy. Jak zdefiniowałby Pan je w odniesieniu do działalności Conperio i która z nich ma według Pana największe znaczenie w biznesie?
Nie ma możliwości abyśmy działali bez zachowania odpowiedniego poziomu jakości usług – jest więc ona dla nas priorytetem. Podstawą relacji pracownik – pracodawca – firma zewnętrzna jest zaufanie, które jest bazą naszej działalności i gwarantem najpierw właściwej identyfikacji, a następnie skutecznego rozwiązania problemu absencji chorobowej. Jeśli dodamy do tego zaangażowanie, wiedzę i doświadczenie to renoma z czasem przyjdzie sama.
Usługi dla biznesu, które świadczy Conperio, z pewnością nie są tuzinkowe, a wręcz mocno specjalistyczne. Jak wygląda kwestia konkurencyjności w Państwa branży?
Wiem, że może zabrzmi to niezbyt skromnie, ale w naszej branży właściwie nie ma konkurencji. Conperio przeprowadzając rocznie tyle kontroli, audytów i szkoleń, współpracując z największymi firmami w Polsce, takimi jak choćby Amazon, Volkswagen Polska czy ArcerolMittal, stworzyło swego rodzaju barierę wejścia na rynek, opartą na najwyższej jakości usług i kompleksowości. I do tej pory doskonale spełnia ona swoje zadanie.
Jakie są Państwa plany na najbliższe miesiące, a gdzie widzą się Państwo, powiedzmy za 5 lat?
Z pewnością priorytetem na przyszłość jest rozwój naszych usług szkoleniowo-doradczych, które pomagają w podnoszeniu efektywności pracowniczej. Opracowujemy także aplikację mobilną do klasyfikowania i typowania zwolnień do weryfikacji więc również na tym projekcie chcielibyśmy się skupić w najbliższym czasie. W dłuższej perspektywie planujemy natomiast opracować ogólnopolski standard pracy w zakresie absencji chorobowej. Chcemy również w szerszym zakresie oferować nasze usługi podmiotom zagraniczym. Prowadząc działania w Polsce aktualnie obsługujemy już podmioty z terenu Niemiec i Holandii. Spełnieniem marzeń natomiast byłoby nawiązanie współpracy z ZUS i praca na tych samych zbiorach danych.
Rozmawiała Agnieszka Kluska