PolCard from Fiserv wspiera polskie firmy przy wdrażaniu bezgotówkowych rozwiązań

PolCard from Fiserv wspiera polskie firmy przy wdrażaniu bezgotówkowych rozwiązań

Polacy pokochali bezgotówkowe rozliczenia. Rosnąca cyfryzacja, oczekiwania konsumentów oraz wzrost konkurencyjności sprawiają, że coraz więcej firm wdraża u siebie ten rodzaj płatności. Natomiast rolą PolCard from Fiserv jest pomoc przy wprowadzaniu takich rozwiązań i dostarczenie usług „szytych na miarę”, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów oraz firm.

Polacy chcą rozliczać się bezgotówkowo

Według najnowszego raportu PolCard from Fiserv „Preferencje płatnicze Polaków 2024”, prawie 75 proc. z nas regularnie płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem. To wzrost o blisko 5 pkt proc. w porównaniu do poprzedniej edycji badania z lipca 2022 r.

- Jak wynika z naszego badania aż 84 proc. mieszkańców miast powyżej 250 tys. docenia transakcje kartą telefonem bądź zegarkiem i regularnie z nich korzysta. Mniejszą popularność można zauważyć na wsiach, natomiast nadal jest to aż 67 proc. To wzrost o 7 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2022. Te preferencje coraz częściej dostrzegają polskie biznesy i wdrażają u siebie bezgotówkowe rozwiązania - mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A.

Właściciele polskich firm dostrzegają trendy

Obecnie większość przedsiębiorców w Polsce jest świadomych, jak ważne jest oferowanie różnych form zapłaty za produkty bądź usługi i umożliwia swoim klientom płacenie bezgotówkowo. Natomiast jak wynika z raportu PolCard from Fiserv „Płatności bezgotówkowe w Polskich MŚP” tylko 44 proc. posiada terminal płatniczy, a większość z nich nadal korzysta jedynie z udostępniania płatności tradycyjnym przelewem.

- Ważne, aby dostosować sposób akceptowania płatności bezgotówkowych do rodzaju prowadzonego biznesu. Niestety obecnie większość firm z kategorii MŚP oferuje przede wszystkim płatność tradycyjnym przelewem. Tylko ponad 6 proc. zadeklarowało posiadanie terminala aplikacyjnego, czyli rozwiązania do przyjmowania płatności elektronicznych na telefonie komórkowym. Warto mieć na uwadze, że obecnie posiadanie terminala to nie tylko sposób na rozliczanie się z klientami, lecz także możliwość wdrożenia szeregu usług dodatkowych, które mogą wpłynąć na rozwój biznesu i zwiększenie zysku - mówi Krzysztof Polończyk.

Usługi dodatkowe szansą na wyższą konkurencyjność

Rosnące oczekiwania konsumentów i silna konkurencja sprawia, że przedsiębiorcy wciąż poszukują nowych rozwiązań, które wesprą ich w zwiększaniu zysków firmy. Tutaj z pomocą mogą przyjść oferowane przez PolCard from Fiserv dodatkowe usługi na terminalach płatniczych, które pozwalają na m.in. załatwienie kilku spraw w jednym miejscu. Są one również szansą na zwiększenie obrotów.  Przykład takiej opcji to np. cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu, który jest odpowiedzią na malejącą liczbę dostępnych bankomatów. Konsumenci mają także możliwość skorzystania z dodatkowej usługi na terminalu, jaką jest wpłata gotówki na kartę.

- Warto wspomnieć, że w 2023 roku ruszyła bezpłatna aplikacja PolCard® Pay od PolCard from Fiserv. Jest ona dostępna w sklepach Google Play i App Store i znacznie ułatwia proces wpłaty. Konsumenci, którzy korzystają z tego rozwiązania, mogą przed przybyciem do sklepu uzupełnić niezbędne dane na swoim telefonie. Z tej usługi korzystają już klienci sieci Żabka, Empik oraz wielu mniejszych sklepów w całej Polsce – dodaje Krzysztof Polończyk.

Inne ciekawe usługi dodatkowe, które mogą wdrożyć przedsiębiorcy to m.in. DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach, zwrot środków na rachunek karty czy też opcja realizacji płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym lub bonami towarowymi.

Terminal miejscem na reklamę

Ciekawą usługą dodatkową jest również możliwość wyświetlania reklam na ekranach terminali (tak zwane ADV). Dzięki niej przedsiębiorcy mogą informować klientów o promocjach, zniżkach czy nowych usługach. To szansa na zwiększenie sprzedaży swoich produktów. Co więcej, przedsiębiorca może również publikować na terminalach reklamy np. swoich zewnętrznych dostawców i czerpać z tego dodatkowy dochód.

- Wachlarz usług, jakie obecnie dostarcza przedsiębiorcom PolCard from Fiserv jest duży. Szeroka oferta sprawi, że klienci zapamiętają firmę i będą chętniej do niej wracać. Szybkość, wygoda i możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu to czynniki, na które obecnie zwracają uwagę konsumenci – dodaje Krzysztof Polończyk.

Sprzedaż online szansą na zwiększenie konkurencyjności firmy

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających punkty stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Konsumenci doceniają ten rodzaj zakupów za ich szybkość, wygodę oraz możliwość porównania cen. Jest to również kwestia dotarcia z ofertą do większego grona klientów. Prowadzenie sprzedaży w kilku kanałach pozwala firmie osiągnąć lepsze wyniki finansowe.

Gdy przedsiębiorstwo nie posiada sklepu internetowego może skorzystać z udostępnienia płatności przez Generator Linków, który został uruchomiony w PolCard from Fiserv. Jest to funkcja, z której często korzystają np. hotele. Wystarczy przesłać do klienta wygenerowany link np. mailem, a on sam wybiera najwygodniejszą dla siebie formę płatności. Wszystko dzieje się wygodnie, bez wychodzenia z domu. Natomiast przy sprzedaży większej liczby produktów lepszym wyborem może być bramka płatnicza. W 2023 r. PolCard from Fiserv wdrożył nową bramkę płatniczą, dzięki której można akceptować wszystkie najczęściej wykorzystywane metody płatności online, w tym kartami, także tymi dodanymi do portfeli wirtualnych oraz przelewami najpopularniejszych banków w Polsce. Została w niej również udostępniona usługa Visa Mobile.

PolCard from Fiserv projektuje rozwiązania, które wspierają przedsiębiorców

PolCard from Fiserv już od ponad 30 lat rozwija rynek płatności bezgotówkowych w Polsce oraz projektuje rozwiązania, które pomagają przedsiębiorcom w rozwijaniu ich biznesów. Marka na bieżąco śledzi trendy i tworzy nowe usługi, tak aby m.in. wspierały automatyzację procesów zachodzących w firmach oraz pozwalały oszczędzić czas konsumentom i zwiększały ich wygodę. Za te działania PolCard from Fiserv został wyróżniony przez Forum Biznesu tytułem Super Marka 2024 - Jakość, Zaufanie, Renoma.  To już kolejne tego typu wyróżnienie dla tej marki. Tym tytułem redakcja Forum Biznesu nagradza najbardziej rozpoznawalne i najlepiej oceniane przez polskich konsumentów marki, które wpływają na kształt rynków, mając na uwadze dobro i potrzeby konsumentów. Dodatkowo w tym roku marka otrzymała także wyróżnienie specjalne Marka XV-lecia, które potwierdza z jednej strony ugruntowaną pozycję rynkową i systematycznie rosnącą rozpoznawalność, z drugiej zaś - najwyższą jakość produktów.

              

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.