Firma Blachy Pruszyński jest największym polskim producentem stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku już 35 lat, a zasięg jego działalności wykracza również poza granice kraju.
Grupa Pruszyński skupia aktualnie ponad 20 podmiotów i posiada swoje oddziały m.in. w Czechach, Rumunii, Niemczech oraz na Węgrzech i na Ukrainie. Firma oferuje m.in.:
- materiały do krycia dachów: od najprostszych blach płaskich powlekanych, ocynkowanych i alucynkowych po różnego rodzaju faliste blachy dachówkowe i trapezowe;
- materiały wykończeniowe do uzupełniania pokryć dachowych: metalowe systemy rynnowe NIAGARA oraz standardowe i niestandardowe akcesoria;
- materiały do budowy ścian oraz jej zabudowy, tj. profile zimnowalcowane, kasety, kasetony elewacyjne oraz panele ścienne;
- panele aluminiowe, sufity oraz akcesoria do systemów gipsowo-kartonowych firmy PUNTO PRUSZYŃSKI;
wyroby z metali kolorowych oferowane przez firmę METKOL PRUSZYŃSKI; - profile aluminiowe tłoczone przez firmę EXTRAL.
Oprócz standardowych produktów, firma Blachy Pruszyński odpowiada również na indywidualne potrzeby swoich klientów, wykonując dla nich niestandardowe elementy służące do estetycznego i funkcjonalnego wykańczania obiektów. Pozwala to spółce się rozwijać, a dzięki nowym rozwiązaniom asortyment jest stale poszerzany.
Jednym z takich produktów jest Blachodachówka FIORD. Powstała ona na wzór stylu skandynawskiego. Charakteryzuje się wysokimi, półkolistnymi wypustkami, które są przełamane płaskimi fragmentami. Na nich znajdują się drobne przetłoczenia wzmacniające, które poprawiają sztywność panelu. Dodanie tego typu wypustek ogranicza możliwość powstawania nieestetycznych odkształceń, które często pojawiają się na płaskich pokryciach dachowych, np. w wyniku rozszerzalności cieplnej stali lub odkształceń mechanicznych. Produkt sprawdzi się doskonale nie tylko na nowoczesnych konstrukcjach, ale także na dachach domów o tradycyjnej architekturze.
Blachodachówka panelowa FIORD
Produkcja różnych rozwiązań możliwa jest dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, wykorzystaniu najlepszych surowców i rozbudowanemu, nowoczesnemu parkowi maszynowemu, co przekłada się na wysoką liczbę zamówień i rozwój spółki. Wyroby Blachy Pruszyński posiadają odpowiednie atesty techniczne i higieniczne oraz spełniają wszelkie wymagania w zakresie ich jakości.
Produkty firmy cieszą się ogromnym zainteresowaniem, a systematyczny wzrost sprzedaży zapewnił spółce pozycję lidera w swojej branży w kraju. Bardzo ważnym punktem w przyjętej strategii rozwoju firmy była decyzja o jej wejściu w sektor produktów dla budownictwa wielkokubaturowego, a produkowane przez firmę płyty warstwowe, profile zimnogięte czy kasetony elewacyjne znajdują swoje zastosowanie w halach magazynowych, zakładach przemysłowych czy budynkach użyteczności publicznej. Przedsiębiorstwo nie ogranicza się tylko do dostarczenia zamówionych materiałów. Jego klienci mogą również liczyć na pomoc specjalistów w zakresie optymalizacji rozwiązań konstrukcyjnych.
W swojej strategii firma kładzie także duży nacisk na pokonywanie wszelkich barier w zakresie komunikacji ze swoimi partnerami biznesowymi oraz pracownikami. – Staramy się, aby nasi dostawcy i pracownicy mogli się z nami swobodnie komunikować – mówi Małgorzata Lubczyńska, Dyrektor Marketingu, i dodaje: – W naszej firmie nie ma skomplikowanych struktur, ani zawiłej hierarchii. Firma podzielona jest na poszczególne działy, którym przewodzi jeden dyrektor. W ten sposób komunikacja jest znacznie prostsza, a wszystkie sprawy można załatwić praktycznie bezpośrednio. Dzięki temu relacje międzyludzkie stają się silniejsze, a my możemy nazywać się firmą rodzinną. Jest to również przedsiębiorstwo z tradycjami, które opiera się przede wszystkim na wzajemnym zaufaniu i szacunku – dokładnie tak, jak na rodzinę przystało.
Panel dachowy na rąbek
Jak prawie każda branża, również i budowlana odczuła pewne skutki kryzysu w związku z tegoroczną pandemią. – Spodziewaliśmy się, że ten rok może być trudny, spowolnienie odczuliśmy już w pierwszym kwartale. Ale byliśmy na to przygotowani, dzięki czemu osiągnęliśmy dobre wyniki. Niemniej, pandemia zaskoczyła nas całkowicie, a w jej efekcie odnotowaliśmy 11-proc. spadek sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego. Stajemy godnie do walki z tym niewidzialnym wrogiem i obecną sytuacją, ponieważ chcemy pokazać naszym partnerom i pracownikom, że jesteśmy firmą stabilną i nie zamierzamy się poddawać – dodaje M. Lubczyńska.
Blachy Pruszyński