Tikkurila Polska z tytułem Dobra Firma w Programie Liderzy Społecznej Odpowiedzialności

Previous Next


Już po raz drugi firma Tikkurila Polska SA otrzymała tytuł Dobra Firma w Programie Liderzy Społecznej Odpowiedzialności. Firma została doceniona za działania w obszarze społecznym i środowiskowym oraz za troskę o swoich pracowników i ich bezpieczeństwo, co w okresie pandemii nabiera szczególnego znaczenia.

 

W czasie pandemii

Sytuacja epidemiczna w Polsce i na świecie postawiła przed wszystkimi nowe wyzwania. Od początku pandemii głównym priorytetem dla firmy Tikkurila jest ochrona zdrowia i zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, partnerom biznesowym oraz klientom. Tikkurila z uwagą monitoruje rozwój sytuacji i na bieżąco podejmuje działania, których celem jest zminimalizowanie ryzyka rozprzestrzenienia się wirusa wśród pracowników, a tym samym zapewnienie ciągłości produkcji i dostaw do klientów. W firmie funkcjonuje specjalnie powołany Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego, dedykowany kwestiom związanym z Covid-19, co umożliwia szybkie i sprawne reagowanie na rozwój wydarzeń.

Działania podjęte przez Tikkurila objęły wszystkie zespoły oraz obszary działalności firmy, zarówno jeśli chodzi o organizację wewnętrzną (praca zdalna, system rotacyjny itp.), jak i współpracę z różnymi grupami interesariuszy z otoczenia firmy.

Jak Covid-19 wpłynął na branżę farbiarską? Skutki ograniczeń związanych z epidemią najbardziej odczuwalne były w sektorze przemysłowym, natomiast farby dekoracyjne napędzały koniunkturę w branży. Konsumenci, w związku z wprowadzonymi restrykcjami dotyczącymi działalności instytucji kulturalnych, punktów gastronomicznych czy galerii handlowych, więcej czasu spędzali w domu, a to sprzyjało pracom remontowym.

Zrównoważony i odpowiedzialny biznes

Tytuł Dobra Firma jest dla Tikkurila swego rodzaju uhonorowaniem działań w dziedzinie zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu. Firma realizuje Program Społecznej Odpowiedzialności Biznesu „A Colorful Tomorrow”. Jednym z priorytetów firmy jest promowanie zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, finansowych i społecznych w codziennej pracy, jak również w działaniach na rzecz strategicznego rozwoju firmy. Działania firmy w tym zakresie zostały podzielone na trzy priorytetowe obszary: user experience, zasoby oraz ludzie i społeczeństwo.

Jako firma odpowiedzialna, ekspert w obszarze zabezpieczania i malowania powierzchni oraz stosowania kolorów, Tikkurila systematycznie rozwija wysokiej jakości rozwiązania, bezpieczne zarówno dla użytkowników, jak i środowiska naturalnego. 

Odpowiedzialność firmy przejawia się także w sposobie, w jakim prowadzi ona swoją działalność, a także jest fundamentem wartości i marek Tikkurila. Firma chce mieć pewność, że wszystkie decyzje są odpowiedzialne, i że współpracuje z partnerami, którzy podzielają jej wartości. Tikkurila podąża za zaostrzającymi się przepisami i standardami z zakresu bezpieczeństwa i ochrony środowiska, nierzadko je wyprzedzając, i aktywnie uczestniczy w działaniach stowarzyszeń branżowych. Tikkurila jest aktywnym i zaangażowanym partnerem w społeczności lokalnej, zarówno poprzez udział i wspieranie licznych inicjatyw zewnętrznych, jak i organizowanie własnych autorskich projektów CSR-owych w różnych obszarach.

Aspekt ekologiczny jest w Tikkurila uwzględniany na każdym etapie działalności, począwszy od planowania, skończywszy na serwisie posprzedażowym. Kwestie odpowiedzialności za środowisko naturalne zostały wpisane w strategię firmy. Wszystkie procesy prowadzone są z zachowaniem norm i przepisów. Produkty są całkowicie bezpieczne dla środowiska i użytkownika, wiele z nich posiada certyfikat Ecolabel, atesty PZA lub inne. Ponadto, w portfolio firmy systematycznie zmniejszany jest udział produktów rozpuszczalnikowych, w dążeniu do całkowitego zastąpienia ich rozwiązaniami wodorozcieńczalnymi.

 

Tikkurila prowadzi szereg działań, które minimalizują wpływ fabryki na otoczenie, takich jak np. korzystanie z odnawialnych źródeł energii, zamknięty obieg chłodniczy, zakład ma własną oczyszczalnię ścieków czy zbiorniki retencyjne i wiele innych. Firma aktywnie angażuje się także w budowanie świadomości ekologicznej i promowanie zrównoważonego rozwoju wśród swoich pracowników oraz społeczności lokalnej, m.in. poprzez projekty CSR, takie jak np. eko lekcje czy projekt „Bądź odpowiedzialny w naturze – posadź drzewo z Tikkurila”, w ramach którego posadzono już kilkadziesiąt tysięcy drzew. Istnieje również szereg inicjatyw wewnętrznych, jak np. Idea Competition, czyli konkurs na pomysły w zakresie zrównoważonego rozwoju. W ostatnim czasie w firmie wprowadzono nowy system raportowania i obsługi w zakresie bezpieczeństwa i efektywności środowiskowej zawierający moduł dotyczący eko-efektywności (Eco-Efficiency), wykorzystywany do raportowania informacji dotyczących środowiska.

 

Podsumowanie

Ostatnie trudne miesiące pokazały, że firma potrafi szybko i sprawnie zareagować na zmieniające się okoliczności. To bardzo ważne, tym bardziej, że nikt nie wie, jak rozwinie się sytuacja wywołana Covid-19. Dlatego w Tikkurila na bieżąco analizowane są różne scenariusze. Tikkurila mocno koncentruje się na bieżącej działalności, nie zaniedbuje przy tym rozwoju zarówno firmy, jak i oferty kierowanej do swoich Klientów. Cały czas realizowane są działania wynikające ze strategii, w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Można nawet powiedzieć, że w niektórych przypadkach czas pandemii pozwolił Tikkurila na przyśpieszenie procesów i projektów.

 

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.