Blisko 40 proc. Polaków świętuje walentynki inaczej

Blisko 40 proc. Polaków świętuje walentynki inaczej

Coraz więcej Polaków obchodzi walentynki ten dzień inaczej niż ze swoimi partnerami na romantycznych randkach. Stawiają na spotkania z przyjaciółmi, rodziną, a nawet… z samym sobą.

Jak pokazuje tegoroczne badanie VeloBanku, już 38 proc. Polaków traktuje 14 lutego jako okazję do docenienia każdej formy miłości – nie tylko tej romantycznej. W porównaniu z ubiegłym rokiem to wzrost o 5 proc.

Niemal co czwarty ankietowany w badaniu VeloBanku uznaje walentynki za święto, w którym warto poświęcić uwagę samemu sobie. Taki sposób obchodzenia dnia zakochanych częściej wybiorą kobiety (26 proc.) niż mężczyźni (20 proc.). Z dziećmi, rodzicami lub rodzeństwem 14 lutego spędzi 7 proc. osób. Walentynki z dzieckiem chętniej wybiorą panie niż panowie (5 proc. vs. 2 proc.), zaś z rodzicami, chętniej panowie niż panie (3 proc. vs. 1 proc. panie). Nawet 8 proc. badanych zdecyduje się na celebrację dnia zakochanych w gronie przyjaciół, znajomych i innych, ważnych dla nich osób. – Wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku pokazuje, że rośnie grono osób, które wierzą, że 14 lutego to nie tylko czas dla zakochanych, ale święto doceniania bliskich i samego siebie. Tym samym maleje liczba tych, którzy tego dnia czują się zagubieni. My w VeloBanku bardzo w tę koncepcję wierzymy, dlatego obchodzimy walentynki z hasłem VeloLove: doceniaj relacje, celebruj chwile. Tak robią Polacy, a my od początku istnienia VeloBanku wspieramy życie na własnych zasadach. Dziś już niemal 40 procent osób deklaruje, że walentynki spędzi inaczej niż w parze, a my kibicujemy wszystkim, którzy kochają i doceniają – nie tylko partnera, ale także rodzinę, przyjaciół, życie, a przede wszystkim siebie – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Nawet 17 proc. z nas będzie świętowało walentynki w towarzystwie doskonałej kuchni. 11 proc. ankietowanych wybierze restaurację, tak samo chętnie kobiety, jak i mężczyźni (po 11 proc.). Zaś 6 proc. zdecyduje się zjeść obiad z bliskimi (6 proc. kobiet vs. 4 proc. mężczyzn). Drugim najbardziej popularnym pomysłem na dzień zakochanych jest spędzenie czasu na oglądaniu filmu, zrobi tak 16 proc. badanych z czego 12 proc. zrobi to w domu, a 4 proc. wybierze się do kina.

Pośród innych pomysłów na walentynki w badaniu VeloBanku najczęściej wskazywano m.in. spacer (3 proc.), czytanie książki (2 proc.), czy wyjście na imprezę lub długą kąpiel (po 1 proc.). Niezależnie od tego, jaki sposób spędzenia święta zakochanych wybieramy, aż 34 proc. ankietowanych mówi o tym czasie, jako o miłym dniu spędzanym z bliską osobą. – Polacy coraz śmielej redefiniują walentynki, a my jako bank wdrażamy działania pokazujące, że tego dnia doceniamy wszystkich, czyli pracowników, naszych partnerów i oczywiście klientów.

Źródło: VeloBank S.A. / Monika Banyś, rzeczniczka prasowa

Foto: Pixabay.com/pl

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.