Coraz więcej Polaków obchodzi walentynki ten dzień inaczej niż ze swoimi partnerami na romantycznych randkach. Stawiają na spotkania z przyjaciółmi, rodziną, a nawet… z samym sobą.
Jak pokazuje tegoroczne badanie VeloBanku, już 38 proc. Polaków traktuje 14 lutego jako okazję do docenienia każdej formy miłości – nie tylko tej romantycznej. W porównaniu z ubiegłym rokiem to wzrost o 5 proc.
Niemal co czwarty ankietowany w badaniu VeloBanku uznaje walentynki za święto, w którym warto poświęcić uwagę samemu sobie. Taki sposób obchodzenia dnia zakochanych częściej wybiorą kobiety (26 proc.) niż mężczyźni (20 proc.). Z dziećmi, rodzicami lub rodzeństwem 14 lutego spędzi 7 proc. osób. Walentynki z dzieckiem chętniej wybiorą panie niż panowie (5 proc. vs. 2 proc.), zaś z rodzicami, chętniej panowie niż panie (3 proc. vs. 1 proc. panie). Nawet 8 proc. badanych zdecyduje się na celebrację dnia zakochanych w gronie przyjaciół, znajomych i innych, ważnych dla nich osób. – Wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku pokazuje, że rośnie grono osób, które wierzą, że 14 lutego to nie tylko czas dla zakochanych, ale święto doceniania bliskich i samego siebie. Tym samym maleje liczba tych, którzy tego dnia czują się zagubieni. My w VeloBanku bardzo w tę koncepcję wierzymy, dlatego obchodzimy walentynki z hasłem VeloLove: doceniaj relacje, celebruj chwile. Tak robią Polacy, a my od początku istnienia VeloBanku wspieramy życie na własnych zasadach. Dziś już niemal 40 procent osób deklaruje, że walentynki spędzi inaczej niż w parze, a my kibicujemy wszystkim, którzy kochają i doceniają – nie tylko partnera, ale także rodzinę, przyjaciół, życie, a przede wszystkim siebie – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Nawet 17 proc. z nas będzie świętowało walentynki w towarzystwie doskonałej kuchni. 11 proc. ankietowanych wybierze restaurację, tak samo chętnie kobiety, jak i mężczyźni (po 11 proc.). Zaś 6 proc. zdecyduje się zjeść obiad z bliskimi (6 proc. kobiet vs. 4 proc. mężczyzn). Drugim najbardziej popularnym pomysłem na dzień zakochanych jest spędzenie czasu na oglądaniu filmu, zrobi tak 16 proc. badanych z czego 12 proc. zrobi to w domu, a 4 proc. wybierze się do kina.
Pośród innych pomysłów na walentynki w badaniu VeloBanku najczęściej wskazywano m.in. spacer (3 proc.), czytanie książki (2 proc.), czy wyjście na imprezę lub długą kąpiel (po 1 proc.). Niezależnie od tego, jaki sposób spędzenia święta zakochanych wybieramy, aż 34 proc. ankietowanych mówi o tym czasie, jako o miłym dniu spędzanym z bliską osobą. – Polacy coraz śmielej redefiniują walentynki, a my jako bank wdrażamy działania pokazujące, że tego dnia doceniamy wszystkich, czyli pracowników, naszych partnerów i oczywiście klientów.
Źródło: VeloBank S.A. / Monika Banyś, rzeczniczka prasowa
Foto: Pixabay.com/pl