holsäAPP to śląski startup i pierwsza platforma medyczna w Polsce umożliwiająca odbycie wideokonsultacji z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. To technologia, która w jednym miejscu umożliwia złożenie deklaracji POZ, umówienie e-wizyty, odbycie konsultacji z lekarzem za pośrednictwem komunikatora wideo oraz uzyskanie e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia. Z holsäAPP korzystają już pacjenci Centrum Medycznego holsäMED z Katowic.
Nowoczesne podejście do służby zdrowia
- W holsäMED stawiamy na innowacyjność i nieustanny rozwój. Podejmujemy realne działania w celu zwiększenia dostępności świadczeń medycznych dla pacjentów oraz optymalizacji procesów związanych z obsługą pacjentów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości leczenia. Odpowiedzią na miarę nowoczesnej placówki medycznej oraz potrzeby współczesnego pacjenta jest dedykowana platforma medyczna holsäAPP – mówi Paulina Świątkowska-Kepińska, Dyrektor Centrum Medycznego holsäMED
holsäMED jest pierwszą przychodnią na Śląsku, która umożliwia swoim pacjentom konsultację z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej na dwa sposoby – stacjonarnie oraz online w formie wideokonsultacji. Pacjent sam decyduje, w jakim trybie chce odbyć wizytę. Takie rozwiązanie daje mu szybki i w zasadzie nieograniczony dostęp do opieki medycznej – przez wszystkie dni tygodnia, także w święta i w godzinach wieczornych, kiedy przychodnia stacjonarna jest już zamknięta.
- Dostępne na rynku platformy i aplikacje medyczne, realizujące świadczenia w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, oferują wyłącznie konsultacje telefoniczne oraz w formie czatu. Naszym celem jest doskonalenie konsultacji zdalnych tak, aby w uzasadnionych medycznie przypadkach e-wizyta była autentyczną alternatywą dla osobistej wizyty w poradni lekarskiej. Taką alternatywą jest wideokonsultacja, która cieszy się większym zaufaniem wśród pacjentów, niż standardowa teleporada – twierdzi Dyrektor holsäMED
W holsäAPP korzysta pacjent
Użytkownicy holsäAPP zyskują nieograniczony dostęp do swojej przychodni POZ. Jest to kompleksowe rozwiązanie, które pozwala w łatwy i szybki sposób złożyć deklarację wyboru przychodni, lekarza, pielęgniarki oraz położnej w holsäMED; umówić/odwołać e-wizytę; w dogodnym terminie i z dowolnego miejsca odbyć wideokonsultację z lekarzem; uzyskać e-receptę, e-skierowanie i e-zwolnienie. Co więcej, na platformie holsäAPP lekarze pełnią dyżury 7 dni w tygodniu oraz w święta, także w godzinach wieczornych, gdy przychodnie stacjonarne są już nieczynne. Najważniejsze jednak jest to, że dzięki holsäAPP pacjenci mają wybór w jakim trybie odbędą wizytę lekarską – online czy stacjonarnie w przychodni holsäMED. Ponadto, gdy lekarz uzna, że rozpoznanie choroby wymaga bezpośredniego kontaktu z pacjentem, wówczas kieruje go na wizytę stacjonarną do poradni holsäMED. Takie rozwiązanie zapewnia pacjentowi komfort oraz daje poczucie bezpieczeństwa.
Aplikacja holsäAPP dla wszystkich ubezpieczonych
Z aplikacji holsäAPP może korzystać bezpłatnie każdy pacjent posiadający prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Złożenie deklaracji POZ jest bardzo proste i nie wymaga wizyty w przychodni. Cały proces wyboru lekarza, pielęgniarki czy położnej obywa się bowiem na platformie holsäAPP. Wszystko za sprawą maksymalnej optymalizacji oraz automatyzacji procesu składania deklaracji i umawiania wizyt. Deklaracje weryfikowane są automatycznie, a pacjent niemal od razu po jej złożeniu może umawiać wizyty lekarskie i korzystać ze wszystkim funkcji, jakie daje ta innowacyjna platforma. Co więcej pacjent nie musi być zameldowany w Katowicach, aby móc korzystać z aplikacji i świadczeń oferowanych w Centrum Medycznym holsäMED. Wybór miejsca leczenia nie podlega bowiem rejonizacji.
holsäAPP z korzyścią dla przychodni
Aplikacja holsäAPP została stworzona z myślą o pacjentach, którzy w sposób szczególny cenią sobie komfort i poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie zależy im na najwyższym poziomie leczenia. Zatem korzysta pacjent, ale nie tylko. Wdrożenie platformy holsäAPP optymalizuje także procesy przychodni związane z obsługą pacjentów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów leczenia.
- Zarówno złożenie deklaracji POZ przez pacjenta, jak i weryfikacja deklaracji odbywa się na platformie holsäAPP i nie wymaga zaangażowania pracowników rejestracji. Pacjent także samodzielnie umawia i odwołuje wizyty bezpośrednio na holsäAPP, co znacznie odciąża infolinię przychodni. Dzięki temu, że pacjenci niewymagający bezpośredniego kontaktu z lekarzem mogą wybrać wideokonsultację na platformie holsäAPP, zwiększa się dostępność terminów wizyt w poradni stacjonarnej dla pacjentów, którzy tego potrzebują – tłumaczy Dyrektor holsäMED.
Aplikację holsäAPP można pobrać bezpłatnie ze strony www.holsaAPP.pl