Naszą firmę tworzy zaangażowana i zmotywowana załoga

Naszą firmę tworzy zaangażowana i zmotywowana załoga

Pol-Agent Sp. z o.o. specjalizuje się w usługach z zakresu agencji, spedycji i transportu. Firma była jednym z pierwszych polskich, prywatnych przedsiębiorstw w tej branży. W przyszłym roku będzie obchodzić jubileusz 35-lecia istnienia. Kapituła 18. edycji Programu Najwyższa Jakość QI właśnie zdecydowała o uhonorowaniu usług świadczonych przez firmę  Złotym Godłem QI 2024.

O ciągłym rozwoju i wyzwaniach oraz wartościach, którymi warto się kierować prowadząc biznes, rozmawiamy z Anną Barską-Bielecką, Prezes Zarządu Pol-Agent Sp. z o.o.

Anna Barska – Bielecka, Pol-Agent

Państwa firma posiada długoletnie doświadczenie, istnieje od 1990 r., jak ewoluował w tym czasie zakres Państwa usług?

Jesteśmy jedną z pierwszych prywatnych firm spedycyjnych w Polsce, ale początkowo świadczyliśmy usługi agencji morskiej i celnej, równocześnie jednak koncentrując się na szeroko pojętej działalności spedycyjnej.

Do dnia dzisiejszego współpracujemy z terminalami, armatorami, operatorami statków, przewoźnikami lądowymi i portami. Oferujemy pełny zakres usług spedycyjnych, magazynowych i celnych ze swoich biur w Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku gdzie naszymi partnerami biznesowymi są światowe i krajowe firmy. Warto dodać, że nasza placówka w Świnoujściu jest czynna 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę i obsługuje ruch promowy z i do Skandynawii.


Jak powstał pomysł na właśnie taki biznes?

Firmę zainicjowali ludzie, którzy zdobyli doświadczenie w Polskich Liniach Oceanicznych, otwarci, przedsiębiorczy i z pomysłem. Osoby, które obserwowały zachodzące po 1989 r. zmiany w naszym kraju i znające ten rynek. Takim człowiekiem był również mój Tata, który do Pol-Agenta dołączył w 2000r.  Tak, najpierw powstała agencja, której oferta z czasem rozszerzała się o spedycję.


Jakie cechy wyróżniają Pol-Agenta na rynku?

Jesteśmy firmą rodzinną z zagranicznym kapitałem. Dlaczego rodzinną? Ponieważ jestem córką byłego dyrektora Polskich Linii Oceanicznych, kontynuuje naszą działalność kierując się tymi samymi wartościami, co on. Często zdarza się, że w naszej firmie pracują małżeństwa czy rodzice i ich dzieci. Panuje tutaj przyjazna atmosfera, a doświadczenie przekazywane jest z pokolenia na pokolenie.

Natomiast w 2006 r. staliśmy się  spółką-córką C. Steinweg Group, dzięki temu poszerzyliśmy swój zasięg  na cały świat. Wpłynęło to pozytywnie na długoterminowe relacje i stabilność naszej firmy.


Jakimi wartościami kierują się Państwo w pracy?

Bliskie jest nam pojęcie ciągłego doskonalenia, znane z definicji  jakości. Stale pracujemy nad sobą i naszymi usługami.
Firmy nie tworzą tylko idee osób zarządzających nią, ani wdrażane procedury, ale przede wszystkim zaangażowana i zmotywowana załoga. Umożliwiamy naszym pracownikom poszerzanie horyzontów. Staramy się ich wspierać i zachęcać do działania oraz dzielenia się pomysłami. Każda z inicjatyw jest rozpatrywana i niejednokrotnie wdrażana. W Pol-Agent wzajemna komunikacja jest bardzo istotna, ponieważ czasem jedna drobna uwaga może zaważyć na całym projekcie i zmianie jego kierunku.

A do tego „koszyka”, można jeszcze dodać nasze podejście do klienta, dbałość o każdy szczegół i ogromne zaangażowanie w pracę.


Co oznacza pojęcie jakość w Pol- Agent? Jak starają się Państwo doskonalić wdrożone procedury zarządzania?

Jakość dla nas to podejście do każdego zadania ze szczególną dbałością,  zarówno w odniesieniu do klienta zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Wypełniamy każde nasze zlecenie z ponadprzeciętną starannością, ze zrozumieniem i zaangażowaniem. Jesteśmy nastawieni na ciągły rozwój, doskonalimy swoje usługi, zdobywamy kolejne certyfikaty, wprowadzamy nowoczesne rozwiązania, które usprawniają naszą pracę. Od 2003 r. posiadamy ISO 9001:2015-10, a od 2005 r. ISO 14001:2015-09. Natomiast 2009 r. zdobyliśmy status AEO (Authorized Economic Operator), co pozwala nam oferować klientom procedury uproszczone przy odprawie celnej ładunków.
Jak już wcześniej wspomniałam, bardzo dużą wagę przywiązujemy również do komunikacji, ponieważ wierzymy, że przepływ informacji jest kluczem do sukcesu.


Państwa firma została właśnie nagrodzona Złotym Godłem QI 2024 w kategorii Usługi Najwyższej Jakości, co oznacza dla Państwa to wyróżnienie?

Nagroda ta, to potwierdzenie, że szlak, którym kroczymy od wielu lat jest właściwy. Dla mnie osobiście oznacza to, że załoga Pol-Agenta podąża z wiatrem i posiada odpowiednie kwalifikacje oraz że nasi klienci są w dobrych rękach.


W przyszłym roku świętować będą Państwo jubileusz 35-lecia działalności. Jakie wyzwania stoją przed Państwa firmą i branżą w kolejnych latach?  

Naszym celem jest nadążanie za czasem. Jesteśmy świadomi, że zmiany są konieczne i je wprowadzamy, niejednokrotnie wyprzedzając potrzeby rynku. Jesteśmy zorganizowani wewnętrznie i stale pracujemy nad swoimi usługami. Nasza grupa C. Steinweg również nie spoczywa na laurach, cały czas się rozwija, wprowadza dodatkowe certyfikaty z zakresu zarządzania czy zrównoważonego rozwoju, my również je wdrażamy. Bardzo istotna jest również praca nad wymianą informacji w ramach całej organizacji, korzystamy z nowoczesnych rozwiązań, które ją usprawniają. Bierzemy udział w licznych szkoleniach i często dodatkowo rozmawiamy na temat wprowadzanych zmian.

W odniesieniu do wyzwań jesteśmy chętni do adaptacji oraz organizacyjnie przygotowani, dostosowujemy się do potrzeb rynku, firm i klientów. Warto tutaj również wspomnieć o naszym blisko 35-letnim doświadczeniu jako firmy, jak również długoletniej praktyce i ogromnej wiedzy pracujących w niej ludzi. Z naszą załogą kierujemy się mottem, które brzmi: Stale płynąc z wiatrem podczas naszej podróży przez ocean wspólnych doświadczeń. Gdy pojawiają się nowe wyzwania staramy się  im sprostać, szybko się uczymy i reagujemy na zmiany rynku. Wypełniamy każde zadanie najlepiej jak potrafimy.

Rozmawiała Małgorzata Bachórz

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.