Co trzecia osoba szukająca pracy zagląda na profile społecznościowe firm

Co trzecia osoba szukająca pracy zagląda na profile społecznościowe firm

Osoby poszukujące zatrudnienia, chcąc dowiedzieć się więcej o potencjalnym pracodawcy, najchętniej zaglądają na jego stronę internetową (67%). Jednak coraz częściej ich uwaga kieruje się na social media – co trzeci kandydat sprawdzi profil firmy na Facebooku, 25% zajrzy na LinkedIna, a co 10. kandydat w wieku 18-24 lat odwiedzi TikToka pracodawcy.

Jak wynika z badania firmy Wedel, co drugi z nas, wybierając miejsce pracy, doceniłby wyjątkowe benefity oferowane przez pracodawcę, a 31% uznałoby za plus zaangażowanie firmy w działania społeczne i charytatywne.

Firma Wedel przeprowadziła ogólnopolskie badanie, pytając Polaków o to, gdzie poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy, na co zwracają uwagę, szukając zatrudnienia oraz jakie elementy komunikacji wewnętrznej najbardziej im odpowiadają.

Informacji coraz częściej szukamy w social mediach

Rozglądając się za pracą, kandydaci w zdecydowanej większości zdobywają informacje na temat firmy na jej stronie internetowej – wskazało tak najwięcej, bo aż 67% badanych. Na drugim miejscu znalazły się artykuły w mediach branżowych i biznesowych, z których informacje na temat danego przedsiębiorstwa czerpie 40% respondentów. Co trzecia osoba, by poznać potencjalnego pracodawcę, zajrzy na jego profil na Facebooku, a 26% zwróci uwagę na reklamy w przestrzeni internatowej lub miejskiej.

Kandydaci do pracy chętnie zdobywają również informacje na temat organizacji z portali społecznościowych. Z Facebooka najchętniej skorzystają Millenialsi, czyli osoby poszukujące pracy w wieku 25-34 lata (41%) oraz 35-44 lata (43%). Poza nim odwiedzają przede wszystkim firmowego LinkedIna (15%) – to medium najczęściej wybierają 25-34-latkowie (25%). Kandydaci poszukują również treści na Instagramie (10%) czy kanale na platformie YouTubie (10%). Najrzadziej zdobywają informacje z Tik Toka (4%), choć przy poszukiwaniu wiedzy na temat firmy korzysta z niego już co 10. reprezentant pokolenia “Z” (18-24 lata).

Młodzi stawiają na benefity, starsi docenią działania społeczne

Z badania wynika, że co drugi Polak, wybierając miejsce pracy, doceniłby przede wszystkim wyjątkowe benefity związane z daną organizacją, np. jej produkty czy gadżety firmowe. Najbardziej zwracają na to uwagę młodzi pracownicy w wieku 25-34 lat (56%). 31% badanych uznałoby za plus zaangażowanie firmy w działania społeczne i charytatywne. Ten aspekt ma szczególne znaczenie dla pracowników w wieku powyżej 55 lat, spośród których 39% uznało to za ważne.

28% kandydatów zwróciłoby uwagę na zdobyte nagrody, np. branżowe lub dla firmy jako dobrego pracodawcy. Co piątą osobę przekonałyby ciekawie prowadzone profile firmy w social mediach, a 18% zwróciłoby uwagę na widoczność danego przedsiębiorstwa w przestrzeni medialnej.

 

Źródło: Badanie Wedel przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej N=1042 osób od 18 lat wzwyż, 29–30 kwietnia 2023 r.

Foto: DoKariery.pl // 

 

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.