Sieci handlowe wprowadzają ograniczenia w płatnościach gotówkowych

Sieci handlowe wprowadzają ograniczenia w płatnościach gotówkowych

Brytyjska sieć handlowa Tesco wprowadziła zmiany w procesie dokonywania płatności za zakupy. Ogłoszono, że w 40 sklepach i kawiarniach należących do tej marki nie będzie można regulować należności gotówką. W ubiegłym roku na podobny krok zdecydowała się sieć Marks and Spencer. Pojawiają się opinie, że podobne zmiany zajdą w przyszłości w kolejnych sieciach – napisał „The Mirror”.

Pomysł wycofania obsługi gotówkowej jest dla części społeczeństwa kontrowersyjny. Co prawda młodsi klienci nie mają z tym większego problemu, ale głosy oburzenia pojawiły się przede wszystkim ze strony seniorów. Nie wszyscy czują się komfortowo, zamawiając towary w automatach z ekranami dotykowymi, nie wszyscy też chcą posługiwać się kartami i smartfonami do regulowania należności za zakupy (z różnych powodów) – podano w treści.

Na razie Tesco wdrożyło ten pomysł w 40 punktach (spośród 3000). Krytycznie odnieśli się do niego przedstawiciele niektórych organizacji społecznych. - Wielu klientów to osoby starsze lub emeryci, którzy chcą składać zamówienia osobiście, a nie w komputerze. To szalona decyzja  – mówił cytowany przez gazetę - Martin Quinn z Campaign for Cash.

- Jak mają sobie radzić osoby niedowidzące?

– dopytuje Sarah Gayton z National Federation of the Blind.Gazeta

dodaje - powołując się na organizację UK Finance - że 2023 roku liczba płatności gotówkowych w Wielkiej Brytanii spadła o 7 proc. w porównaniu do danych z 2022 r. Jednocześnie aż 40 proc. ankietowanych w badaniu deklarowało, że żyje już bezgotówkowo, płacąc wyłącznie smartfonami lub kartami. Najczęściej są to osoby po 24. roku życia - napisano.

Tesco nie jest pierwszą siecią handlową, która zdecydowała się na taki krok. W ubiegłym roku podobne działania podjęła firma Marks and Spencer. Analitycy spodziewają się, że w przyszłości także kolejne sklepy pójdą w tym kierunku.

Na razie zmiany dotyczą tylko wybranych placówek, ale dla niektórych klientów korzystających z usług określonych firm jedynie lokalnie mogą okazać się już teraz kłopotliwe – czytamy w podsumowaniu.  (jmk)

Foto: Money Matters //
Źródło: Bankier.pl / „The Mirror” /

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.