MIODY POLSKIE prosto z serca

MIODY POLSKIE prosto z serca

O powstaniu marki Miody Polskie, czekających ją wyzwaniach i trudnościach oraz o tym, co dla marki znaczy tytuł „Dobra Marka” rozmawiamy z jej twórcą Tomaszem Strojnym.

 

Jak narodziła się marka MIODY POLSKIE?

Przez te lata nawiązaliśmy współpracę, a nawet zaprzyjaźniliśmy się z wieloma pszczelarzami z całego kraju. Stąd w naszej ofercie konsumenci znajdą miody z Warmii i Mazur, z Podkarpacia, Pogórza Sudeckiego, Borów Tucholskich i Borów Dolnośląskich i wielu innych rejonów czystych ekologicznie, które sprzyjają rozwojowi pszczelarstwa.

Co wyróżnia Państwa produkty na tle innych miodów dostępnych na rynku? Dlaczego konsumenci powinni wybrać właśnie MIODY POLSKIE?

W MIODACH POLSKICH zawsze stawiamy na miody_polskie_logo_960najwyższy poziom jakości produktu i uczciwość wobec konsumenta. Dla nas ważne jest to, że od pokoleń miód to synonim zdrowia. Chcemy by tak pozostało nadal. Miód jest bardzo wrażliwy na działanie temperatury. Powyżej 42°C traci wiele cennych dla naszego zdrowia związków m.in.: enzymy, aminokwasy czy polifenole. Mając to na uwadze konfekcjonujemy go w temperaturze ok. 40°C. Sam proces bezpiecznej dekrystalizacji miodu trwa kilka dni. Druga istotna sprawa to, że każda kropla miodu w naszych słoikach robiona jest przez polskie pszczoły. Zaprojektowaliśmy także linię opakowań, które czynią z miodu piękny prezent. 

 

Co klienci znajdą w składzie Państwa produktów?

Tylko miód! Lecznicze działanie miodu jest ściśle związane z jego składem chemicznym. W miodzie do chwili obecnej zidentyfikowano ponad 300 różnych związków. W ostatnich latach wykazano, iż jego lecznicze właściwości związane są z działaniem antyoksydacyjnym niektórych jego składników tj.: flawonoidów i kwasów fenolowych. Związki te zawarte w miodach wykazują działanie bakteriobójcze, przeciwzapalne, przeciwalergiczne, przeciwzakrzepowe, przeciwnowotworowe. Aby mieć pewność, że w naszej ofercie znajdują się miody najwyższej jakości współpracujemy wyłącznie z pasiekami, które objęte są nadzorem weterynaryjnym, miody przed kupnem są badane w zakładowym laboratorium, a pasieki kontrolowane są przez naszych pracowników. Dodatkowo współpracujemy z kilkoma ośrodkami naukowymi. To partnerstwo pozwala nam uzyskać merytoryczne i praktyczne wsparcie w pracach badawczych, które prowadzimy w naszym zakładowym laboratorium jak również wspólnie z tymi jednostkami

Jakie wyzwania czekają młode marki takie jak MIODY POLSKIE wkraczające w rynek spożywczy?

Przede wszystkim żmudne i czasochłonne budowanie siatki odbiorców detalicznych i hurtowych. Może trudno w to uwierzyć ale miód nie jest łatwym produktem do sprzedania.

Do kogo przede wszystkim kierujecie Państwo swoją ofertę?

DLA KAŻDEGO! Świadomość konsumentów na temat zdrowego odżywiania rośnie. Jak również coraz większą uwagę przykładają do tego skąd pochodzą nabywane przez nich produkty. Wszystko to sprawia, że krajowe miody stają się elementem codziennej diety wielu Polaków.

Funkcjonujecie Państwo w warunkach dużej konkurencji na rynku. Jak sobie z tym radzicie?

Wraz z tworzeniem naszej firmy liczyliśmy się z tym, że będziemy kreować od podstaw nową markę. Najważniejszym naszym celem jest budowanie świadomości jak duże znaczenia mają dla naszego zdrowia produkty pszczele. Robimy to będąc partnerem różnych akcji edukujących na temat zdrowego i aktywnego stylu życia np. współpracując z Fundacją Otylii Jędrzejczak, ze szkołami czy współorganizując I Pielgrzymkę Seniorów na Jasną Górę.
Obecnie zdarza nam się zauważać firmy, które nas kopiują, odnosi się to do podobieństwa opakowań i logotypów. Te sprawy zostawiamy naszemu prawnikowi, a my robimy swoje chcemy się rozwijać i zaskakiwać nowymi produktami.

Jak podchodzą Państwo do konkurencji?

Z dystansem. Realizujemy wyznaczone sobie cele. Priorytetem są dla nas potrzeby świadomego odbiorcy. Wierzymy, że jakość mówi sama za siebie i nadszedł już ten czas, że się obroni.

Jakie są Państwa plany na przyszłość i czy marka zaskoczy czymś konsumentów?

Dotychczas skupiliśmy się na stworzeniu oferty podstawowej obejmującej podstawowe produkty pszczele. Ten rok poświęciliśmy na intensywne prace nad nowościami. Niebawem w naszej ofercie pojawi się miód pitny o oryginalnej recepturze i kilka innych. Staramy się wyjść naprzeciw naszym klientom, by zadowolić Ich potrzeby oraz zaskakiwać innowacyjnością i atrakcyjnością na rynku.

 

Rozmawiał Michał Gryt

 

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.