Jako jedna z wiodących na świecie firm produkujących wyroby medyczne dla stomatologii, Kulzer od ponad 80 lat jest niezawodnym partnerem dentystów i techników dentystycznych. Niezależnie od tego, czy chodzi o stomatologię estetyczną, cyfrową, protetykę czy periodontologię — firma Kulzer jest synonimem niezawodnych i innowacyjnych wyrobów medycznych.
Rozmowa z Jarosławem Bruszewskim, Area Managerem NEE firmy Kulzer Mitsui Chemicals Group w Polsce.
Jakie ma znaczenie dla Państwa uzyskanie tytułu Dobra Marka 2022 przyznawanego przez Redakcję Biznes Trendy?
Bardzo doceniamy tego typu wyróżnienia przyznawane przez dziennikarzy zajmujących się szeroko pojętym biznesem. Cieszymy się, że nie tylko branża stomatologiczna docenia nasze starania w celu upraszczania pracy lekarza stomatologa i technika dentystycznego. Wprowadzanie innowacyjnych produktów ma zapewnić lekarzowi większe bezpieczeństwo pracy z pacjentem, przyspieszyć pracę, co ostatecznie przekłada się na komfort pracy.
Jak wpłynie na Państwa uzyskanie tytułu Dobra Marka 2022?
Jak zawsze mobilizująco. Każde tego typu wyróżnienie przypomina nam, że jesteśmy jednym z liderów w naszej branży. A taką pozycję nie jest łatwo utrzymać.
Co ciekawego wydarzyło się w Państwa firmie na przełomie ostatnich dwóch lat?
Ostatnie dwa lata były dla nas pracowite. Od 2020 roku na polski rynek wprowadziliśmy dwa przełomowe produkty. Pierwszym produktem był Charisma Diamond ONE. Światłoutwardzalny kompozyt do wypełnień metodą bezpośrednią. Produkt charakteryzuje się technologią umożliwiającą dostosowanie kolorystyczne kompozytu do naturalnego koloru tkanki zęba. Lekarz stomatolog nie musi dopasowywać kolorystycznie naszego materiału do zębów pacjenta, ponieważ technologia zastosowana w tym materiale „przejmuje” to zadanie. Kolejnym produktem jest nowość, którą prezentujemy na polskim rynku od listopada 2022 roku - Charisma Bulk Flow ONE. Jest to materiał, w którym również zastosowano tę samą technologię, jednakże ten kompozyt charakteryzuje się konsystencją flow oraz możliwością jednorazowego naświetlenia warstwy 4 mm. To kolejny przykład materiału podnoszącego jakość pracy lekarza stomatologa, co docelowo daje większy komfort pacjentowi.
W tym roku mieliście Państwo zaszczyt gościć w Polsce Mobile Academy Kulzera. Czym charakteryzuje się to wydarzenie?
To największa w Europie mobilna akademia stomatologiczna. Całość przekazu ma formę atrakcyjnego multimedialnego wydarzenia. Z jednej strony prezentujemy nasze technologie, z drugiej strony dajemy możliwość pozyskania wiedzy praktycznej na warsztatach. Do Polski przyjechały tiry wyposażone w dwie multimedialne sale. W jednej sali prezentowaliśmy nasze technologie, a w drugiej odbywały się warsztaty praktyczne. Mobile Academy jest innowacyjną formą komunikacji z naszym klientem.
W jaki sposób marka Kulzer wykorzystuje nowe technologie komunikacji ze swoimi klientami?
Aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, marka musi być obecna tam, gdzie spędzają oni najwięcej swojego czasu. Współcześnie to Internet i media społecznościowe odgrywają znaczą rolę w ich codziennym życiu. Kulzer nie jest obojętny na zmiany, co więcej - jesteśmy marką ukierunkowaną na klienta. Rozumiemy aktualne potrzeby naszych odbiorców i zmieniamy się w celu spełnienia ich oczekiwań. Dlatego jesteśmy dostępni w szeroko pojętym świecie online. Tworzymy kontent oparty na dostarczaniu wartości dla naszych klientów. Odpowiadamy na ich pytania i potrzeby. Dostarczamy informacje w sposób dla nich przejrzysty i atrakcyjny.
Jakie są Państwa plany na przyszłość, co jest Waszym priorytetem?
Jednym z tematów rozwoju w naszej firmie jest tak zwana technologia stomatologii cyfrowej. Druk 3D, skanery wewnątrzustne, oprogramowanie ułatwiające pracę lekarza czy technika to najważniejsze obszary, które rozwijamy w firmie. Część z tych technologii jest już dostępna na niektórych rynkach światowych takich jak Stany Zjednoczone czy Niemcy. W niedalekiej przyszłości mamy nadzieję, że wszystkie te rozwiązania trafią również na rynek polski. Osobiście zależy mi bardzo, aby na naszym rodzimym rynku pojawiła się technologia skanowania wewnątrzustnego. Technologia ta zapewni naszym klientom używającym mas wyciskowych Kulzera takich jak Variotime czy Oxasil, poszerzenie zakresu usług dla swoich klientów, jak również podniesie komfortu pracy z pacjentem, a to element, który jest naszym priorytetem.
Czy na przestrzeni lat bardzo zmienił się Państwa skład konsultantów medycznych?
Personalnie zdecydowanie nie zmienił się w dużym stopniu. Natomiast zmienił się bardzo pod względem jakości prezentowania informacji w gabinecie stomatologicznym. Nasi konsultanci z roku na rok są coraz lepiej wyposażeni w urządzenia i materiały do demonstracji naszych technologii bezpośrednio w gabinecie stomatologicznym. Dbamy również o stopień wyszkolenia i zwracamy uwagę na merytoryczne przygotowanie naszego zespołu do wiarygodnego przekazywania informacji technicznych i medycznych. Z tego miejsca chciałem zaprosić wszystkich naszych obecnych i potencjalnych klientów do kontaktu z naszymi konsultantami medycznymi. Dane kontaktowe dostępne są na naszej stronie internetowej i w mediach społecznościowych.
Czego życzycie sobie Państwo w nadchodzącym Nowym Roku 2023?
W nadchodzącym Nowym Roku życzymy sobie jeszcze lepszej komunikacji z naszym klientem docelowym, ponieważ wierzymy, że tylko dobra komunikacja i szacunek mogą zbudować pozytywne relacje oraz inspirować jedną i druga stronę do podnoszenia jakości naszej pracy, materiałów i usług.