Liczy się jakość, a nie tylko cena

Liczy się jakość, a nie tylko cena

Czym zajmuje się spółka? Jakie są jej główne kierunki działalności?

Zajmujemy się hodowlą i przetwórstwem indyka. Dostarczamy świeże i mrożone mięso w każdej postaci, dla każdego kontrahenta. Posiadamy własny specjalistyczny transport, który w krótkim czasie jest w stanie dowieźć nasz towar w dowolny zakątek Europy.

Jak kształtuje się obecnie pozycja marki w odniesieniu do rynku polskiego i zagranicznego?

Dzisiejsza sytuacja rynkowa powoduje, że nasza spółka każdego dnia walczy o konsumenta – zarówno krajowego, jak i zagranicznego. Inwestujemy we wszystkie możliwe systemy jakościowe, w celu otrzymania produktu najwyższej jakości, poszukiwanego w kraju i zagranicą. W Polsce współpracujemy z sieciami, z którymi mamy wspólną filozofię pracy, firmami i hurtowniami, gdzie wymagana jest wysoka jakość, a nie tylko cena. Dziś eksportujemy ok. 65 proc. naszych wyrobów do różnych zakątków Europy i świata.

Czym dla Państwa jest patriotyzm gospodarczy? Jakie znaczenie ma promowanie tej idei?


Jej znaczenie w ostatnich latach bardzo się zmieniło. Obecnie pojęcie to, moim zdaniem, oznacza tworzenie jak najlepszych możliwości rozwojowych firm działających na terenie Polski. Mam tutaj na myśli również powstawanie dobrze płatnych miejsc pracy w firmach, regularne płacenie danin na rzecz państwa i samorządów, szukanie jak najlepszych kontaktów gospodarczych na terenie Polski.


Innowacja jest wyznacznikiem jakości. Jak Państwo odwołują się do tej tezy?

Innowacja to bardzo pojemne słowo, które dzisiaj staje się kluczowe, jeśli myślimy o rozwoju gospodarki. W moim rozumieniu termin ten oznacza wytwarzanie i dostarczanie produktów wysokiej jakości z poszanowaniem środowiska. Chodzi m.in. o stosowanie najnowocześniejszych osiągnięć technologicznych pozwalających na oszczędność energii, wody oraz zagospodarowanie odpadów produkcyjnych z korzyścią dla zakładu i środowiska, np. poprzez budowę biogazowni w celu zagospodarowanie odpadów organicznych. 

Dywersyfikacja jako element przewagi konkurencyjnej. Czy jest miejsce w Państwa branży na takie działania?

Dywersyfikacja w naszej firmie oznacza rozłożenie ryzyka hodowlano-produkcyjno-sprzedażowego na wiele elementów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jeżeli myślimy o hodowli, to w tym sektorze staramy się podpisywać jak najwięcej umów kontraktacyjnych z różnymi podmiotami w Polsce i zagranicą, dzięki czemu zmniejszamy wystąpienie ryzyka chorób zwalczanych z urzędu. W sprzedaży dążymy do tego, by dostarczyć jak największej liczbie podmiotów nasz produkt, mając na uwadze różnorodność rynku w Europie i świecie. 

Kapitał polski czy zagraniczny? Czy pochodzenie kapitału ma dzisiaj jakiekolwiek znaczenie? 

Dzisiaj to skąd pochodzi kapitał ma coraz mniejsze znaczenie, ponieważ zmieniają się warunki zewnętrzne, np. obecnie Polacy, rodzime firmy czują się zarówno obywatelami polskimi, jak i w szerokim rozumieniu tego słowa obywatelami Europy.

W takim razie, czy polskie firmy potrzebują dzisiaj wsparcia ze strony rządzących poprzez działania promujące polską przedsiębiorczość, czy raczej zmiany zachowania konsumentów?

Najlepszym wsparciem dla przedsiębiorców jest jak najmniejsza ingerencja państwa w procesy gospodarcze, tworzenie sprzyjającego jasnego prawa, które nie pozwoli na dowolność interpretacyjną przez organy kontrolne.

Wielu przedsiębiorców boryka się z problemami niedoświadczonej i słabo wykwalifikowanej kadry oraz postulują o przywrócenie do łask szkół średnich i techników. Jak wygląda ta kwestia u Państwa?
Obecnie największym zagrożeniem dla naszej firmy jest, dla utrzymania normalnej produkcji, brak wykwalifikowanych, chętnych do pracy ludzi. Brak szkoleń zawodowych powoduje, że nauką pracownika zajmują się zakłady, przez co tracą w pewnym stopniu przewagę konkurencyjną poprzez zmniejszenie wydajności. Adepci, którzy w przyszłości zastąpią odchodzący personel powinni być kształceni w szkołach zawodowych w porozumieniu z przedsiębiorstwami, w których odbywaliby praktyki. Dzisiejszy świat potrzebuje, by mu dostarczyć produkt najwyższej jakości, który powstaje bez ingerencji w środowisko naturalne, dlatego wszyscy musimy pracować, aby te dwa cele osiągać.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.