O tym, jak duże znaczenie dla każdego z nas ma sen, o potędze rodzinnych tradycji oraz pozytywnych relacjach z pracownikami rozmawiamy z Agnieszką Konczewicz oraz Mateuszem Nawrotem, właścicielami firmy AMW Nawrot Sp. K.
Państwa firma istnieje na rynku już od ponad 30 lat. Jak powstał pomysł jej stworzenia?
Agnieszka Konczewicz: Tak, firma została założona w 1989 roku przez naszych rodziców. Pierwsze kołdry były produkowane u nas w domu w Pyrzowicach, gdzie panie szwaczki szyły z tkanin wsypy oraz napełniały je pierzem i puchem.
Mateusz Nawrot: Warto tutaj wspomnieć, że jeszcze przed 1989 rokiem nasz dziadek zajmował się pierzem. Dlatego można powiedzieć, że tradycja oraz doświadczenie właścicieli firmy były dłuższe niż wynika to z roku jej powstania. A gdy pomysł związany z wytwarzaniem kołder sprawdził się, to produkcja była z każdym rokiem zwiększana, a nasze wyroby dostosowywane do wymogów jakościowych klientów. I tak jest do dzisiaj, ponieważ obecnie możemy pochwalić się dużą gamą różnorodnych kołder oraz poduszek.
Jakie produkty znajdziemy w ofercie AMW?
A.K.: W naszym asortymencie znajdują się kołdry i poduszki syntetyczne, które składają się z tkanin oraz wypełnień poliestrowych. Posiadamy również produkty naturalne, pokryte tkaniną bawełnianą, a w ich środku może znaleźć się: pierze, puch, owcza wełna, dziki jedwab, bawełna, wełna wielbłąda, alpaki czy kaszmir.
Można powiedzieć, że produkty AMW mają duży wpływ na jakość i komfort snu. Proszę powiedzieć jakie cechy charakteryzują Państwa wyroby?
M.N.: Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby nasze produkty zapewniały klientowi komfort wypoczynku w łóżku, ponieważ podstawą jakości życia jest dobry sen. Staramy się spełnić wymagania związane z tkaninami, odpowiednią sprężystością wypełnienia oraz wykończeniem estetycznym produktu. Nasze wyroby są bardzo zróżnicowane, każdy może z nich wybrać coś stosowanego dla siebie.
A.K.: Wypełnienia i tkaniny używane w naszych produktach posiadają charakterystyczne dla siebie właściwości, każdy z nas odbiera je inaczej. My też, jako właściciele, mamy swoje preferencje odnośnie kołder i poduszek pod jakimi śpimy. Każdy powinien móc wybrać produkt, który spełnia jego oczekiwania i jest dobry jakościowo. Dlatego nasz asortyment jest bardzo szeroki.
Które z Państwa produktów są najczęściej wybierane przez klientów?
A.K.: Aktualnie trudno jednoznacznie to stwierdzić, gdyż wymagania naszych odbiorców zmieniają się z każdym rokiem. Dużą popularnością cieszy się linia Medical, która w największym stopniu dedykowana jest alergikom. Ale nie tylko, produktów tych używają również szpitale, hotele oraz pensjonaty, gdyż zachowują one przez długi czas walory użytkowe. Ich zaletą jest również fakt, że mogą być prane w wysokich temperaturach, co pozwala na usunięcie z nich szkodliwych dla człowieka drobnoustrojów.
M.N.: Zauważyliśmy też, że klienci coraz częściej szukają wyrobów z innym wypełnieniem niż poliester, dlatego bardzo dobrze rozwija się również linia Imperial, której artykuły wytwarzane są z produktów naturalnych i wysokiej jakości, które w pełni spełniają wymagania osób poszukujących nowości.
Jakość, zaufanie i renoma – to cechy, które charakteryzują brandy nagrodzone w Programie „Dobra Marka”. Jak można zdefiniować je w odniesieniu do firmy i marki AMW i która z nich jest dla Państwa najważniejsza?
M.N.: Oczywiście dla nas najważniejsze jest, by jakość wyrobów zawsze była na najwyższym poziomie. Jeżeli ten czynnik będzie spełniony to zaufanie i renoma powinny być tą przysłowiową wisienką na torcie.
A.K.: Warto również w tym miejscu pochwalić naszą doświadczoną kadrę, wiele osób pracuje w AMW od lat i jesteśmy z tego faktu dumni. W zasadzie co roku przyznajemy podziękowania za ponad 20 letnie okresy pracy w naszej firmie. Obdarzamy się wzajemnym zaufaniem w kwestii kontroli jakościowej wyrobów. Niezależnie od tego czy produkty są sprzedawane na rynek polski, niemiecki czy skandynawski, to muszą charakteryzować się nienaganną starannością wykonania.
Ogromne znaczenie w Państwa firmie ma doświadczona i zgrana kadra i, jak Państwo wspomnieli , wiele osób pracuje w AMW od lat. W jaki sposób dbają Państwo o dobrą atmosferę w firmie?
A.K.: To prawda większość naszej załogi jest z nami od dawna. Doświadczenie nabyte przez ten czas oraz kontakty nawiązane z klientami, pozwoliły nam oraz naszym pracownikom znacząco się rozwinąć. Dla końcowego efektu produktu kluczowi są kompetentni ludzie. Ważne jest również to, by każdy mógł się wypowiedzieć i podzielić się swoimi pomysłami dotyczącymi usprawnienia pracy i procesu produkcyjnego.
M.N.: Dzięki długiemu stażowi osoby u nas zatrudnione bardzo dobrze się znają. Dodatkowo, aby pogłębić integrację, co roku, przed tradycyjnym dwutygodniowym urlopem firmy, organizujemy specjalny dzień dla naszych pracowników i ich rodzin. W tym roku przypada on pierwszego lipca. Wtedy spotkamy się na wspólnym meczu piłkarskim między dwoma zakładami produkcyjnymi, nazywamy go meczem: Pyrzowice kontra Czeladź. Oprócz rywalizacji sportowej, będziemy mieli możliwość swobodnej rozmowy, przygotujemy również poczęstunek i dodatkowe atrakcje dla dzieci.
Obecnie w każdej branży bardzo ważną rolę odgrywa wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w produkcji. Jak to wygląda w AMW Nawrot?
M.N.: Z każdym rokiem rozwijamy się w zakresie technologicznym. Jedną z innowacji, jaką ostatnio wprowadziliśmy jest maszyna do produkcji kołder zgrzewanych z wypełnieniem poliestrowym. Trzy warstwy kołdry, czyli tkanina – wypełnienie – tkanina, są łączone ultradźwiękowo za pomocą sonotrod. Nie stosujemy w tym przypadku tradycyjnych nici. Jest to nowe rozwiązanie na polskim rynku.
A.K.: Oczywiście nowoczesnych technologii, które wdrażamy jest więcej. Cały czas pracujemy nad kolejnymi. Dostaliśmy również dotację ze Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości na kolejne innowacyjne rozwiązanie, ale tutaj poczekamy z jego ogłoszeniem do momentu rozpoczęcia produkcji.
Jakie mają Państwo plany na najbliższy czas?
A.K.: Chcemy się dalej rozwijać. W niedalekiej przyszłości myślimy o wybudowaniu hali magazynowej oraz produkcyjnej, aby troszkę przeorganizować naszą pracę. Jednak przyszłość to zawsze niewiadoma.
Rozmawiała Małgorzata Bachórz
Więcej o produktach AMW: https://amw.pl/