SIG, multispecjalistyczny dystrybutor materiałów budowlanych obecny jest na polskim rynku już blisko 30 lat. Działalność w nowoczesnym modelu omnichannel, poprzez rozwijającą się sieć ponad 50 oddziałów na terenie całej Polski oraz innowacyjną platformę e-commerce SIG.pl, pozwoliła spółce stać się liderem branży. Firma jest rzetelnym partnerem dla kontrahentów, przyjaznym miejscem pracy dla swoich pracowników, a istotnym elementem w kulturze organizacyjnej koncernu jest ekologia.
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i narastających wyzwań związanych z ochroną środowiska, coraz więcej przedsiębiorstw w swojej działalności dostrzega potrzebę wdrażania zrównoważonych praktyk. Grupa SIG ma jasno zdefiniowane cele dotyczące tego trendu kształtującego współczesną gospodarkę, a cele związane z ochroną środowiska traktowane są priorytetowo. Jako wiodący dostawca specjalistycznych materiałów budowlanych, SIG wykorzystuje swoją pozycję na rynku, aby koncentrować się na kategoriach produktów ekologicznych, stymulując tzw. „zielony wzrost”. Na platformie e-commerce SIG.pl buduje ofertę naprawdę takich produktów. Najważniejszym elementem jest posiadanie przez poszczególne wyroby deklaracji środowiskowej (EPD). Jest to niejako „paszport” produktu, który dostarcza niezbędne dane i pozwala ocenić podobne wyroby. Dodatkowo artykuł musi posiadać certyfikację, poświadczającą, że jest przyjazny dla środowiska.
Jak dbać o środowisko?
Ponieważ branża budowlana w sposób wyjątkowy reaguje na kryzys klimatyczny oraz rosnące koszty energii, SIG jest zdeterminowany, aby dokonać pozytywnych zmian w swoich własnych działaniach. Od momentu powstania firma wspiera lepsze standardy efektywności energetycznej, od wielu lat zbierając i raportując własne zużycie węgla oraz zmniejszając emisję CO2 do atmosfery. Spółka wprowadziła m.in. program ograniczenia generowania plastikowych odpadów. W ponad 50 oddziałach w całej Polsce prowadzona jest misja spożywania wody filtrowanej, bezpośrednio z kranu. Firma prowadzi również inicjatywy proekologiczne dla swoich pracowników oraz ich rodzin, m.in. organizuje cykliczne akcje, których celem jest wzmacnianie świadomości ekologicznej oraz edukacja realizowana poprzez zabawę.
Ekojazda
Z myślą o pracownikach i środowisku naturalnym SIG realizuje m.in. własny program ekojazdy. Do swojej floty wybiera samochody przede wszystkim na podstawie kryterium emisji spalin oraz prowadzi szkolenia z ekologicznej i bezpiecznej jazdy. Dodatkowo, firma wybiera dostawców paliwa, biorąc pod uwagę przede wszystkim prowadzoną przez nich politykę ochrony środowiska, a przy wyborze serwisów samochodowych zwraca uwagę na takie kwestie, jak wdrożone technologie utylizacji zużytych opon lub płynów i smarów. Ciekawostką jest, że pracownicy firmy wraz z nowym samochodem służbowym otrzymują również do posadzenia drzewo. Jest to sztandarowy program firmy – EKO SIG. Ekojazda to nie tylko ograniczenie spalania paliwa, ale to niższe jego zużycie, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji pojazdu i obniżona szkodowość, a co za tym idzie – tańsze ubezpieczenie. Dlatego SIG stanowi pozytywny przykład, jak odgrywać kluczową rolę w bardziej zrównoważonym łańcuchu dostaw.
Grupa SIG, której jesteśmy częścią, ma jasno zdefiniowane cele dotyczące zrównoważonego rozwoju. Zagadnienia związane z ochroną środowiska są dla nas bardzo ważne i mocno zakorzenione w kulturze naszej organizacji - mówi Marcin Szczygieł, Prezes Zarządu SIG Sp. z o.o. - Cieszę się, że po raz kolejny SIG został uhonorowany tytułem EKO Firma, jest to bowiem dla nas najlepsze potwierdzenie tego, że z sukcesem realizujemy cele strategiczne, a także stanowi istotny dowód słuszności naszych działań. Staramy się wyróżniać na rynku jako lider w naszej branży, tworząc nowe, zauważane i doceniane rozwiązania – dodaje Marcin Szczygieł.
Joanna Jakoweńko