Rozmowa z Marcinem Szczygłem, Prezesem Zarządu SIG Sp. z o.o., przedsiębiorstwa zajmującego się dystrybucją specjalistycznych materiałów i systemów budowlanych
Państwa firma, jako międzynarodowa organizacja, świadoma jest swoich zobowiązań w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Jakimi działaniami proekologicznymi możecie się pochwalić?
Wśród programów odpowiedzialności społecznej realizowanych przez SIG w tym zakresie znalazły się różnorodne działania. Jesteśmy częścią międzynarodowej Grupy SIG plc notowanej na londyńskiej giełdzie i zgodnie z wewnętrznymi wymaganiami, od kilku już lat dokładnie raportujemy dla naszej spółki tzw. Carbon Footprint, czyli Ślad Węglowy. W ramach programu Masternaut systemowo wspieramy naszych kierowców w ekologicznej jeździe – bezpiecznej i wolniejszej. Z powodzeniem prowadzimy także nasz sztandarowy program EKO SIG, w którym za każdy nowy pojazd wprowadzany do floty firmy sadzimy drzewo. Podkreślę również, że przy wyborze samochodów osobowych i dostawczych bierzemy pod uwagę przede wszystkim kryterium emisji spalin. Dodatkowo, wyłaniamy dostawców paliwa, biorąc pod uwagę prowadzoną przez nich politykę ekologiczną, a przy wyborze serwisów samochodowych zwracamy uwagę na kwestie związane z ekologią, takie jak np. utylizacja zużytych opon lub płynów i smarów. Ograniczamy także generowanie plastikowych odpadów – prowadzimy program spożywania wody filtrowanej, bezpośrednio z kranu. Tym sposobem ograniczamy ilość plastikowych butelek.
Jeszcze kilka lat temu przy wszelkiego rodzaju inwestycjach liczył się głównie krótki termin realizacji oraz cena. Coraz częściej zaczynamy jednak zwracać uwagę na pochodzenie materiałów oraz ich wpływ na środowisko. W jaki sposób SIG dba o to, aby oferowane produkty spełniały najwyższe normy proekologiczne?
Nasi klienci coraz mocniej kierują się nie tylko ceną i dostępnością, ale również jakością kupowanych materiałów oraz tym, czy są one ekologiczne. SIG rozpoczął analizę oferowanych wyrobów pod kątem ich wpływu na zużycie energii i emisje CO2 w procesach produkcyjnych oraz w trakcie użytkowania w budynkach. Ponadto, ocenie podlegać będzie podatność wyrobów na system recyklingu, tj. ponownego wykorzystania lub przetworzenia oraz wielkości odpadów opakowaniowych generowanych w dystrybucji tych produktów. Dbamy o to, aby nasza oferta spełniała najwyższe normy proekologiczne. W branży dystrybucji materiałów budowlanych jest szczególnie istotne, aby spełniały one właściwe normy ekologiczne. Dlatego dla naszych klientów i użytkowników systemu sprzedaży internetowej SIG przygotowaliśmy możliwość pobrania dostępnych atestów i certyfikatów produktów. Wdrażamy również wyraźne oznaczenie produktów EKO w naszym systemie e-commerce.
W jaki sposób aktywizują i wspierają Państwo proekologiczne oraz prospołeczne postawy swoich pracowników?
Staramy się je doceniać i promować wśród załogi SIG. Ta tematyka ma swoje stałe miejsce w naszej komunikacji wewnętrznej. Organizujemy także akcje dla naszej kadry oraz członków ich rodzin, których celem jest wzmacnianie świadomości proekologicznej oraz edukacja realizowana poprzez zabawę.
SIG jest Laureatem Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności – EKO Firma 2022. Co oznacza dla Państwa ta nagroda?
Cieszymy się, że nasze działania oraz postawy proekologiczne zostały dostrzeżone i nagrodzone. Tytuł EKO Firma 2022 jest dla nas bardzo ważnym wyróżnieniem. Pokazuje bowiem, że to, co robimy ma właściwy sens. Jestem przekonany, że zmotywuje nas to jeszcze mocniej do kolejnych działań na rzecz ekologii w SIG.
Rozmawiała Joanna Jakoweńko
SIG to multispecjalistyczny dystrybutor materiałów budowlanych obecny na polskim rynku już ponad 25 lat. SIG Sp. z o.o. jest ważną częścią SIG plc – międzynarodowego dystrybutora materiałów i systemów budowlanych, który istnieje na rynku od 1956 roku i jest notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W Polsce firma posiada ponad 50 oddziałów oraz nowoczesną platformę e-commerce, która dostępna jest dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. SIG działa głównie na rynku B2B. Platforma SIG.pl umożliwia wygodne zakupy przez internet i została zaprojektowana tak, aby oprócz możliwości handlowych zapewnić użytkownikom dodatkowe funkcjonalności przeznaczone specjalnie dla branży budowlanej. W ofercie SIG znajduje się ponad 60 tys. różnorodnych produktów. Firma od lat współpracuje z czołowymi producentami materiałów budowlanych, zapewniając kompleksową ofertę renomowanych marek w takich kategoriach produktów, jak m.in. sucha zabudowa, sufity podwieszane, chemia budowlana, dachy czy izolacje.