Fyrklövern popularna w Skandynawii firma z branży ekskluzywnej porcelany, szkła i dekoracji wnętrz cieszy się coraz większym uznaniem Polaków.
O niepowtarzalnym wzornictwie i wysokiej jakości produktów tej marki rozmawiamy z Katarzyną Gorzkowską-Pasek, Dyrektor Generalną na Polskę i Węgry w firmie Fyrklövern.
Jakie były początki marki Fyrklövern w naszym kraju oraz jak ocenia Pani aktualną pozycję firmy?
W Polsce działamy od 2014 roku. Od tego czasu bardzo wiele się zmieniło, zaczynaliśmy od 5-osobowego zespołu, obecnie zatrudniamy ponad 40 pracowników. Odnotowaliśmy ogromną dynamikę wzrostu sięgającą rocznie 60-70 proc. Przez ten czas wprowadziliśmy do oferty prawie 30 porcelanowych serwisów. Nasze sztandarowe linie Celebration, Polska 100, Victoria, Nordic Birds, Lise, Lace oraz kolekcje świąteczno-zimowe Moments Christmas, Santa Christmas, Asa’s Winter, Asa’s Christmas, Asa’s Christmas White cieszą się ogromną popularnością. Wyróżnieniem dla nas jest również współpraca z restauracją Belvedere, w której można podziwiać kunszt oraz unikalne wzornictwo naszej ekskluzywnej serii Lace.
Dodatkowo, asortyment Fyrklövern uzupełniają ekskluzywne elementy dekoracji wnętrz, szkło i sztućce. Obecnie szczycimy się uznaniem ponad 200 tys. klientów i zajmujemy wysoką pozycję w branży.
Do jakiego odbiorcy skierowana jest Państwa oferta?
Nasze artykuły przeznaczone są dla wszystkich osób, które chcą zainwestować w trwały i oryginalny produkt najwyższej jakości. W portfolio Fyrklövern każdy, bez względu na wiek, płeć, możliwości finansowe, czy gust, znajdzie produkt dla siebie.
Nasz asortyment to nie tylko wspaniała porcelana na szczególne okazje, ale również unikalne prezenty zyskujące z każdym rokiem na wartości.
Czy potrzeby polskich klientów różnią się od wymagań skandynawskich odbiorców?
Klienci w naszym kraju mają takie same lub bardzo zbliżone wymagania do skandynawskiego odbiorcy. Produkty cieszące się powodzeniem na rynkach norweskim, szwedzkim, duńskim czy fińskim, stały się również hitami sprzedaży w Polsce. Co szczególnie istotne, Polacy coraz częściej doceniają wysoką jakość produktów, unikalne wzornictwo i skandynawską estetykę. Oczekują również, podobnie jak klienci w krajach nordyckich, najwyższej jakości i profesjonalizmu w obsłudze.
Z ogromną satysfakcją chciałabym podkreślić, że już od 6 lat cieszymy się zaufaniem tysięcy wymagających klientów, a naszym priorytetem jest budowanie długoterminowych relacji z nimi. Staramy się odpowiadać na ich oczekiwania, zarówno w zakresie unikalnego wzornictwa, jakości na najwyższym, światowym poziomie, jak i doskonałej obsługi.
Satysfakcja i zaufanie klientów jest dla nas najlepszą motywacją, a fakt, iż Fyrklövern zagościł na tak wielu polskich stołach to szczególny powód do dumy.
Inspirujemy oraz zapewniamy indywidualne doradztwo – tak, by każdy kupujący mógł poczuć się naprawdę wyjątkowo.
Jakie są najważniejsze zalety marki Fyrklövern?
Przede wszystkim najwyższej jakości porcelana skaleniowa, z której wytwarzane są nasze serwisy, to dzięki niej produkty są niezwykle trwałe i mogą być przekazywane z pokolenia na pokolenie. Wyróżnikami są również znakomita jakość wyrobów, dopasowana do oczekiwań klientów, ponadczasowy i niepowtarzalny design – m.in. zdobienia wykonane ze szlachetnych kruszców – złota i platyny.
Nasze priorytety to także bezpieczeństwo, wygoda zakupów i zadowolenie klientów.
Fyrklövern jest członkiem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do profesjonalnej obsługi. Zamówienia kompletowane są indywidualnie. Oferujemy duże możliwości doboru poszczególnych elementów zestawu.
Zakupy z Fyrklövern, to również oszczędność czasu i pieniędzy, klienci nie muszą odwiedzać wielu sklepów w poszukiwaniu wysokiej jakości porcelany, czy też przewozić ciężkich paczek. Produkty dostarczamy bezpośrednio do domu odbiorcy, a całość zamówienia koordynuje jego opiekun. Opakowania, w których dostarczamy nasze zestawy zostały specjalnie zaprojektowane do przewozu delikatnych produktów, chronią je przed wstrząsami i uszkodzeniem.
Dbamy o naszych klientów, doradzamy, obdarowujemy upominkami m.in. zapraszamy na koncerty naszej ambasadorki – Grażyny Brodzińskiej.
Niezwykle ważne są również dla nas działania, które realizujemy w ramach CSR– wspieramy m.in. Szlachetną Paczkę, WOŚP, Fundację Akogo Ewy Błaszczyk oraz wiele innych inicjatyw charytatywnych.
A czym cechuje się wspomniany niepowtarzalny design produktów?
Wyroby są unikalne. To dzieła wybitnych twórców, z którymi współpracujemy od lat. W tym gronie znajdują się m.in. szwedzki projektant couture, tworzący dla gwiazd i szwedzkiego dworu królewskiego – Lars Wallin, światowej sławy duet projektantów – Gitte Dyrberg i Henning Kern czy też znana artystka Anne Rooslien.
Znajdujące się na naszych produktach zdobienia ze złota i platyny są nanoszone ręcznie, a ilustracje dekorujące wykonywane są z największą starannością. Dodatkowo, aby sprostać aktualnym trendom, współpracujemy z czołowymi europejskimi producentami artykułów ze szkła, porcelany, srebra oraz materiałów tekstylnych, m.in. ze Studio Glashyttan w Ahus, Kosta Boda, Magnor, Asas Tomtebod.
Państwa firma z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przygotowała Unikalny Serwis Jubileuszowy POLSKA 100. To niezwykły sposób uhonorowania tego wydarzenia. Czym wyróżniają się te zestawy?
Elementy kolekcji Polska 100 charakteryzują się owalnym kształtem oraz pełnym wdzięku dekorem wykonanym z prawdziwego złota i szlachetnej platyny. W roku 2018 nadzwyczajność serwisu została dodatkowo podkreślona przez zdobiącą go unikatową pamiątkową Pieczęć Jubileuszową 1918-2018.
W ramach serii Polska 100 powstały m.in. serwis obiadowy, kawowy, wazon ze szkła artystycznego nawiązujący kolorystyką do polskiej flagi oraz dekorowane złotem i platyną kryształowe wazony i świeczniki.
Ambasadorką linii jest światowej sławy artystka, śpiewaczka i tancerka Grażyna Brodzińska.
Seria Polska 100 została wyróżniona prestiżowym tytułem Magazynu Dobre Wnętrze – Produkt Roku, a ze względu na jej ogromną popularność nadal znajduje się w naszej ofercie.
Marka Fyrklövern została właśnie uhonorowana godłem Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma wręczanym brandom o ugruntowanej i silnej pozycji na rynku. Co dla Państwa oznacza to wyróżnienie?
To niezwykle prestiżowa nagroda, przyznawana firmom, które są liderem w swojej branży i wyróżniają się na polskim rynku innowacyjnością, dynamicznym rozwojem i odwagą w działaniu. Cieszymy się, że jesteśmy marką rozpoznawalną i postrzeganą przez konsumentów jako godną zaufania. Jesteśmy zaszczyceni i czujemy się jeszcze dodatkowo zmotywowani i zobowiązani do pracy nad najwyższą jakością produktów i obsługi klientów.
Jakie mają Państwo plany rozwoju na najbliższe lata?
Naszym priorytetem jest przede wszystkim dbałość o wysoką jakość oraz unikalne wzornictwo produktów i na tych elementach będziemy się skupiać.
Kolejnym bardzo istotnym dla nas celem jest ciągła praca nad doskonaleniem obsługi klienta, z uwzględnieniem indywidualnego podejścia.
Dążymy do tego, aby nasz asortyment nieustannie spełniał oczekiwania wymagających odbiorców. W tym celu prowadzimy badania rynkowe, dzięki którym możemy lepiej poznać preferencje i potrzeby. W oparciu o analizy przygotowujemy ofertę i nowe linie produktowe, tak aby były najbardziej zbieżne z oczekiwaniami konsumentów.
Tej wiosny wprowadzimy produkt skierowany do nowej grupy docelowej, który będzie unikalną propozycją w naszym portfolio. W wyniku poszerzenia asortymentu, mamy nadzieję na osiągnięcie znacznego wzrostu sprzedaży i popularności.
Rozmawiała Małgorzata Bachórz
Więcej informacji o produktach Fyrklövern na
www.fyrklovern.pl i www.pieknyserwis.pl