Co trzecia firma nie organizuje wigilii dla pracowników

Co trzecia firma nie organizuje wigilii dla pracowników

Niemal 40 proc. przedsiębiorstw nie przewiduje żadnych takich integrujących pracowników, także firmowych wigilii. Najczęściej dotyczy to mikro firm (prawie 75 proc.). Dużo częściej na takie wydarzenia mogą liczyć pracownicy małych (blisko 60 proc.) i średnich firm (prawie 90 proc.).

Nie tylko korporacje, ale także mikro-, małe i średnie firmy przykładają wagę do inicjatyw integracyjnych dla swoich pracowników. 63% z nich dba o spotkania mające na celu budowanie zespołu i wzmacnianie relacji między pracownikami, wynika z raportu EFL „Jak odpoczywają przedsiębiorcy. Pod lupą”. Najpopularniejszą formą integracji są imprezy takie jak pikniki, grille, wigilie (52%). Co dziesiąty przedsiębiorca organizuje warsztaty i szkolenia, dni rodziny lub konkursy i turnieje (po 10% wskazań). Jednak 37% przedsiębiorstw nie przewiduje żadnych takich inicjatyw. – Integracje pracownicze rozumiemy coraz rzadziej jako klasyczne imprezowanie, a częściej jako kluczowy element wspierający kulturę organizacyjną i efektywność zespołów. Bo i funkcje takich inicjatyw często są różne. Po pierwsze, pozwalają lepiej poznać współpracowników w sferze pozazawodowej, co pomaga w budowaniu wzajemnego zrozumienia i zaufania. Po drugie, integracja pomaga budować poczucie przynależności, co jest często kluczowe dla długoterminowego zaangażowania pracownika w firmę. Może to być również doskonała okazja do zrobienia czegoś dobrego społecznie, o czym często przekonuję się w EFL. Bo poza tradycyjnymi spotkania integracyjnymi jak organizowane obecnie wigilie, angażujemy pracowników w liczne akcje CSR, dzięki którym możemy się lepiej poznać i wspólnie działać dla dobra społeczności. Akcja sadzenia drzew, Bałtycka Odyseja, współorganizowana z bankiem Credit Agricole i liczne działania charytatywne realizowane w ramach naszego programu WeCAre to tylko nieliczne przykłady – mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Z raportu „Jak odpoczywają przedsiębiorcy. Pod lupą” wynika, że 63% przedstawicieli sektora MŚP integruje swoich pracowników. Najpopularniejszym typem są klasyczne imprezy jak pikniki, grille i wigilie, które organizuje 52% zapytanych przedsiębiorców. Dalej wskazano warsztaty i szkolenia (10%), dni rodziny (10%) oraz konkursy i turnieje (10%). 6% daje pracownikom możliwość udziału w koncertach lub występach artystycznych, a 5% w wyjazdach firmowych. Jednak liczne grono firm – 37% - nie przewiduje żadnych inicjatyw dla pracowników.

Popularność organizacji takich wydarzeń jak i poszczególnych rozwiązań różni się bardzo mocno ze względu na to, jakiej wielkości jest przedsiębiorstwo. W mikroprzedsiębiorstwach organizacja inicjatywy integracyjnej to rzadkość – wskazało na nie tylko 26% zarządzających. Prawie zawsze przyjmuje formę pikników, grilli lub festynów. Dużo częściej takie wydarzenia organizowane są w małych firmach (57%), ale przyjmują za to w większości podobną formę. W średnich przedsiębiorstwach (od 50 do 249 osób) imprezy i wyjazdy integracyjne organizowane są dużo częściej (89%) i przyjmują różnorodne formy – oprócz grilli i pikników są to także warsztaty i szkolenia, dni rodziny, konkursy i turnieje sportowe, gry i zabawy integracyjne i spotkania networkingowe.


Źródło: Raport „Jak odpoczywają przedsiębiorcy. Pod lupą” wydany przez Europejski Fundusz Leasingowy S.A. w ramach autorskiego projektu „Europejski Fundusz Modernizacji Polskich Firm

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.